همشهری آنلاین: انفجار تروریستی به حسینیه شیعیان در شهر 'شکارپور' ایالت سند در جنوب پاکستان دست کم ۲۰ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت.

ترور پاکستان

به گزارش ایرنا، 'ثاقب اسماعیل' افسر ارشد پلیس شهر شکارپور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این انفجار نمازگزاران شیعی را که در حین آماده شدن برای اقامه نماز جمعه در حسینیه 'کربلا' واقع در منطقه 'لاکهی دار' این شهر بودند مورد هدف قرار داد.

'شوکت علی میمن' یکی دیگر از مسئولان ایالت سند گفت: تاکنون در این اقدام تروریستی 20 نفر کشته و بیش از 50 نفر نیز زخمی شدند.

شاهدان عینی اعلام کردند:این انفجار سبب وارد شدن خسارت شدید به بنای حسینه و انهدام چندین خودرو پارک شده در اطراف محل حادثه شده است۔

گزارش های اولیه منابع خبری پاکستان به نقل از پلیس حاکی است که این انفجار ناشی از بمب جاسازی شده در داخل حسینیه بوده است.

بر اساس این گزارش، زخمی‌های این حادثه به بیمارستان‌های شهر شکارپور منتقل شده اند و به گفته پزشکان تعدادی از زخمی‌ها وضعیت مناسبی نداشته و احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.

'ممنون حسین' رئیس جمهوری و 'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان با انتشار بیانیه‌هایی این انفجار تروریستی را بشدت محکوم کرده و ضمن صدور دستور به منظور رسیدگی به وضع زخمی‌های این حادثه و بازماندگان کشته شدگان، نیروهای امنیتی را مأمور کردند تا هرچه سریعتر جوانب این اقدامات تروریستی را پیگیری کرده و عاملان آنرا شناسایی کنند.

در همین حال روسا و فعالان سازمان‌های شیعی پاکستان نیز ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی علیه نمازگزارن شیعی گفتند: اقدامات ناقص مسئولان دولتی و امنیتی برای جلوگیری از فعالیت گروه‌های افراطی و تروریستی باعث بروز این حادثه شده است.

حزب 'مجلس وحدت مسلمین' متعلق به شیعیان پاکستان در پی شهادت نمازگزارن در حادثه امروز، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار علیه حسینیه شیعیان را به عهده نگرفته است اما مقام‌های پاکستانی شبه نظامیان تحریک طالبان و اعضای گروه افراطی و تروریستی لشکر جهنگوی را در هدف قرار دادن شیعیان این کشور مقصر می‌دانند.

ماه‌های اخیر حملات تروریستی علیه شخصیت‌ها و اماکن مذهبی شیعیان در شهرهای مختلف پاکستان افزایش یافته است.

هفته‌های اخیر طالبان پاکستان مسئولیت انفجار انتحاری به حسینیه شیعیان و ترور سه نفر از افراد شیعی از جمله یک وکیل را در شهر 'راولپندی' برعهده گرفته بود.

کد خبر 285763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha