همشهری آنلاین: مجمع تشخیص مصحلت نظام نظر مجلس درمورد تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس و دوره دهم ریاست جمهوری را رد کرد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه امروز(شنبه13 مرداد) مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد، مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با دوره دهم ریاست جمهوری که به دلیل مغایرت با اصول 63و 114 قانون اساسی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، در دستور کار قرار گرفت و در این خصوص تصمیم‌گیری شد. [سابقه خبر]

در این جلسه ابتدا گزارش کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد و پس از ارائه نظرات وزیر کشور، ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و استماع استدلالات فقهای شورای نگهبان، اعضا به بحث و بررسی مبسوط موضوع پرداختند و به شرح ذیل در این خصوص تصمیم‌گیری کردند.

با کوتاه‌تر شدن دوره چهارم شورای اسلامی شهر و روستا، انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی، همزمان با انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در یک روز برگزار گردد، به گونه‌ای که شروع کار شورای اسلامی پنجم، ‌یک ماه پس از ‌آغاز دوره ریاست جمهوری یازدهم باشد.

در این جلسه وزیر کشور پیشنهادهایی را ارائه کرد که این پیشنهادات پس از ارجاع به کمیسیون مربوط در مجمع، در جلسات آتی مجلس قابل بررسی خواهد بود.

کد خبر 28156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز