همشهری آنلاین: کار ساخت بلندترین آسمانخراش قاره آفریقا از سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

به گزارش مهر، شرکت "توسعه خاورمیانه" که در دبی مستقر است از ماه‌های آینده عملیات ساخت مرتفع‌ترین آسمانخراش آفریقا را در کازابلانکا مراکش آغاز خواهد کرد.

این سازه چندمنظوره ۵۴۰ متر ارتفاع خواهد داشت که بدین ترتیب به راحتی تمامی ساختمان‌های مرتفع فعلی سراسر آفریقا را به زیر خود خواهد کشید.

مرتفع‌ترین آسمانخراش قاره سیاه "برج نور" (Tower of Light) نام خواهد داشت با این حال به نظر می‌رسد این عنوان موقتی باشد زیرا شرکت سازنده امیدوار است با موافقت محمود ششم پادشاه مراکش نام وی برای این سازه عظیم برگزیده شود.

با پایان پروژه ساخت این آسمانخراش، آفریقا دارای سازه‌ای مرتفع می‌شود که دو برابر بلندتر از مرتفع‌ترین ساختمان فعلی این قاره یعنی مرکز Carlton Center در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. این برج که در سال ۱۹۷۳ ساخته شد ۲۲۳ متر ارتفاع دارد.

طراحی برج نور بر عهده دو شرکت Multinational Architecture و Valode and Pistre است. آنها این سازه را همچون یک خودنویس طراحی کرده‌اند. در طرح کلی این سازه انبوهی از نمادها دیده می‌شود با این حال مشخص نیست که بر اساس طرح قبلی بوده یا همچون بسیاری از سازه‌های مرتفع جهان به طور اتفاقی شکل گرفته‌اند.

به عنوان مثال ارتفاع ۵۴۰ متری این آسمانخراش به نشانه ۵۴ کشور قاره آفریقا اعلام شده و همچنین به کارگیری یک هزار الگوی طراحی در ساختار این سازه نشان از یک هزار زبان رایج در این قاره است.

بخشی از این هتل شامل یک هتل لوکس با ۲۰۰ سوئیت مجهز است که در کنار آن سالن استخر و جکوزی و یک مرکز تجاری در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی شده این آسمانخراش تا سال ۲۰۱۸ و با بودجه یک میلیارد دلاری تکمیل شود.

کد خبر 281546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha