مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معماری فرانسوی به‌نام وینسنت کالباوت که به‌خاطر طراحی‌های زیست‌محیطی‌اش شهرت زیادی به دست آورده‌است، طرح باغی شناور به شکل یک وال را ارائه کرده در حین حرکت روی آب‌های سرتاسر جهان می‌تواند آن را از آلودگی‌های مختلف بزداید.

کشتی

براساس گزارش دیسکاوری، این طراح پروژه جدیدش را فیسالیا نامیده‌است که به زبان یونانی به معنی حباب آب است. این کشتی وال مانند شفاف برای تامین انرژی کاملا متکی برخود و خودپایدار بوده و می‌تواند در مسیر حرکتش آب را از آلودگی‌های موجود پاک کند.

کشتی

براساس این طرح، فیسالیا می‌تواند آلودگی‌های شیمیایی دیگر کشتی‌ها و قایق‌ها و همچنین آلودگی‌های ناشی از زباله‌های صنعتی را از بین ببرد.  باغ‌های موجود بر عرشه این کشتی به عنوان فیلتری بیولوژیکی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و دی‌اکسید تیتانیومی که در بدنه کشتی استفاده می‌شود نیز می‌تواند در واکنش به نور خورشید آلاینده‌های خاصی را از آب بزداید.

کالباوت به‌تازگی 45 ویلای کم‌مصرف به شکل نوارهای موبیوس، صدف و کوه را برای ساخت در استان یانان چین طراحی کرده‌است که از بام‌هایی سبز،‌صفحات خورشیدی و باغ‌های عمومی برخوردارند و برای پارک خودروهای الکتریکی ساکنان ویلاها،‌ پارکینگ‌هایی مجهز به سکوی شارژ درنظر گرفته شده‌است.

کد خبر 256898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز