همشهری آنلاین: مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که چه شد شهر آمرلی آزاد شد و موصل نیز در مرحله آزاد سازی قرار گرفته است، تصریح کرد: عامل آن دو چیز است نخست فتوای مراجع به ویژه آیت الله سیستانی و عامل دوم هم به گفته خودشان سرلشکر سلیمانی است که فرهنگ دفاع مقدس را به جاهای دیگر صادر کرد.

یدالله جوانی

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار "یدالله جوانی" در آیین یادواره ۱۹ شهید دانشجوی جنوب کرمان در جیرفت افزود: دشمنان می خواهند جوانان ما را از این انقلاب بگیرند و به همین منظور جنگ نرم را طراحی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: دشمن علاوه بر جنگ نرم، در عرصه اقتصادی نیز جنگ سختی علیه کشور ما به راه انداخته که نمونه آن تحریم هاست. جنگی که امروز دشمن به راه انداخته با جنگ هشت سال دفاع مقدس فرق نمی‌کند، زیرا طراحان جنگ تحمیلی همین جنگ اقتصادی را به راه انداخته‌اند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: همان گونه که شهدا دشمن را در تجاوز به خاک میهن اسلامی ناکام گذاشته و شکست دادند، ما نیز در جنگ های فعلی باید دشمن را شکست دهیم.

وی گفت: آنچه امروز ما را امیدوار می‌کند همین حوزه های جنگی است که در منطقه اتفاق افتاده است، زیرا آمریکا که با تمام توان در مقابل کشور آرایش گرفته یک معنا بیشتر ندارد و آن هم این است که ملت ما پس از ۲۵ سال از جنگ تحمیلی روز به روز استوارتر روی پای خود ایستاده و همین مساله دشمن را ناراحت کرده است. جمهوری اسلامی ایران در پرتو همین رشادت ها موفق شده زیرا در جهان اسلام دو پدیده مقاومت و بیداری اسلامی موجب شکست اسرائیل شده است.

جوانی گفت: دشمن امروز نگران تر از هر زمان دیگر است زیرا جمهوری اسلامی متحدانی در منطقه و جهان پیدا کرده که خواب را از دشمن گرفته است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که حضرت امام (ره) بیش از هر کسی آمریکا را شناخته و آن را شیطان بزرگ نامیدند، تصریح کرد: وقتی بلوک شرق و شوروی از هم پاشید بوش پدر در کنگره آمریکا گفت ما باید ارزش های آمریکا را بر جهان حاکم کنیم، معنای این حرف این است که انسان ها باید بندگی آمریکا را کنند. امام راحل قبل از این فرموده بودند که آمریکا جهانخوار و طاغوت است و به دنبال منحرف کردن همه انسان ها است لذا هر کس ادعای مومن و مسلمان بودن دارد باید این ادعا را در مکتب مبارزه با آمریکا به اثبات برساند.

جوانی گفت: امام در دهه اول انقلاب فرمودند که بسیجیان جهان اسلام به فکر حکومت بزرگ اسلامی باشند و امروز وحشت دشمن از این است که این پرچم برافراشته شده است. ملت ایران پایه گذار تمدن اسلامی در هزاره سوم خواهد بود و از این رو است که دشمنان جنگ نرم به راه می اندازند و ما باید در این جبهه مجاهدتی همانند شهدا داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مشکل ما در داخل کشور این است که برخی می گویند باید انعطاف داشته باشیم و با آمریکا کنار بیاییم اما غافل از آن هستند که در هشت سال جنگ تحمیلی دشمن بنادر و مراکز اقتصادی ما را مورد هجوم قرار داد و امروز در قالب جنگ نرم، عفت بانوان و اعتقادات ما را مورد هدف قرار داده است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمن می خواهد ارزش ها و اعتقادات دینی ما را که تا امروز انقلاب در پرتو آن به اینجا رسیده است در همین جنگ نرم بگیرد و باید هوشیار باشیم و اگر بخواهیم مقابل شهدا شرمنده نباشیم باید در این مسیر ثابت قدم باشیم زیرا امروز نشانه ها حکایت از آن دارد که نفس دشمن به شماره افتاده است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ملت ایران ۳۵ سال است که مقاومت کرده و این ایستادگی ملت ما همه را شگفت زده کرده است لذا مبادا به خاطر کم بصیرتی و بی بصیرتی عده ای در اراده های ملت ما سستی ایجاد شود.

جوانی افزود: در ۱۰ سال گذشته آمریکا با راه اندازی جنگ در افغانستان، عراق و لبنان شکست خورد و همه کارشناسان می گویند شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه و سایر جنگ ها به خاطر تکیه مقاومت بر ملت ایران اسلامی بوده است.

وی گفت: اگر بشار اسد در سوریه سقوط نکرد می گویند دلیل آن جمهوری اسلامی است، باید ما این را باور کنیم اما برخی می خواهند در این باور ملت خلل ایجاد کنند.

وی بیان کرد: امروز افتخار مردم استان کرمان این است که دشمن از فردی سیلی می خورد که متعلق به استان شماست، سرلشکر سلیمانی از یادگاران گرانسنگ دفاع مقدس است که بیانات امام راحل را که در دوم آذر سال ۶۷ فرمودند انقلاب به شما نیاز دارد را با دل و جان شنیده و عمل می کند. امروز در عراق و سوریه بنرهای بزرگ از سرلشکر سلیمانی نصب شده که بر زیر آن نوشته شده نجات دهنده عراق که این مایه افتخار است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: امروز یک جبهه غربی، عربی و ترکی با دلار مردم و با راه انداختن گروه تروریستی داعش تلاش می کند تا سوریه سقوط کند و عراق از سمت و جهت حکومت شیعی منحرف شود.

جوانی افزود: وقتی نیروهای داعش سه استان سنی نشین عراق را گرفتند حامیان آنها تصور کردند که به زودی به بغداد خواهند رسید و قرار بود ابوبکر البغدادی در عراق اعلام حکومت کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: داعش اعلام کرد که به زودی کربلا، کاظمین و نجف را با خاک یکسان خواهد کرد و پس از عراق نوبت ایران است اما امروز نه تنها کربلا سقوط نکرد بلکه همه جهان نظاره گر اجتماع ۲۰ میلیونی بود. این اجتماع پیام های زیادی برای آنها دارد.

وی با بیان این‌که چه شد شهر آمرلی آزاد شد و موصل نیز در مرحله آزاد سازی قرار گرفته است، افزود: عامل آن دو چیز است نخست فتوای مراجع به ویژه آیت الله سیستانی و عامل دوم هم به گفته خودشان سرلشکر سلیمانی است که فرهنگ دفاع مقدس را به جاهای دیگر صادر کرد.

وی گفت: مبادا به خاطر اینکه رفاه بیشتری داشته باشیم بگوییم در برابر آمریکا کوتاه بیاییم لذا در مذاکرات دیدید که آمریکا با پر رویی گفت علاوه بر هسته ای بحث موشکی هم است.

جوانی با بیان این‌که امروز روز مقاومت است، ادامه داد: رهبری در مصاف با آمریکا از ما هوشیاری و بصیرت می خواهد و باید هوشیار باشیم و راه آن هم بصیرت افزایی است که می تواند توطئه دشمن را خنثی کند. اگر گروه های تروریسیتی در عراق و سوریه بحران ایجاد می کنند این بحران به خاطر ماست و ما باید جلوی این بحران را بگیریم، اما افراد بی بصیرت می گویند ما چکار به سوریه و عراق داریم.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: ما باید پشتوانه ولایت فقیه باشیم تا به این انقلاب ضربه ای وارد نشود و راه ولایت هم روشن است.

جوانی افزود: آنها جنگ اقتصادی راه می اندازند اما رهبری راهکار آن را اقتصاد مقاومتی بیان می کند لذا راه حل ما مذاکرات هسته ای نیست اگرچه مذاکره منطق خود را دارد و ادامه می یابد.

وی در ادامه سخنانش گفت: مهمترین هدف از برپایی یادواره شهدا آن هم در دهه چهارم انقلاب بعد از گذشت بیش از ربع قرن از پایان دفاع مقدس این است که ما راه را گم نکنیم زیرا شهدا راه حرکت در مسیر کمال را برای ما نهادینه کرده اند.

جوانی با بیان اینکه شهدا به یادواره های ما نیاز ندارند این ما هستیم که به این یادواره ها نیاز داریم گفت: باید راه امام راحل را با قوت ادامه دهیم زیرا پرچمی که امام بر افراشته است در دستان امام خامنه ای قرار دارد و امروز خط رهبری و ولایت، خط امام و روح الله است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: شهدا دو ویژگی داشتند نخست احساس مسوولیت و دوم هم بصیرت و به خاطر همین احساس مسوولیت بود که برای دفاع از ارزش های اسلامی به جبهه ها رفتند.

کد خبر 281239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha