همشهری آنلاین: قشرهای مختلف کره شمالی روز سه شنبه با برپایی راهپیمایی به قطعنامه سازمان ملل درباره حقوق بشر این کشور اعتراض کردند.

 برگزاری راهپیمایی گسترده درکره شمالی دراعتراض به قطعنامه سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران نفر از معترضین به قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل در میدان 'کیم ایل سونگ' در 'پیونگ یانگ' پایتخت کره شمالی، درحالیکه پلاکاردهایی در محکومیت سازمان ملل و آمریکا و نیز در حمایت از رهبر و مقامات کشورشان دردست داشتند، گردهم آمدند.

این راهپیمایی و گردهمایی اعتراض آمیز درحالی برگزار شده است که کمیسیون دفاع ملی کره شمالی روز یکشنبه با محکوم کردن اقدام سازمان ملل در تصویب این قطعنامه، به کشورهای حامی آن هشدار داد که این اقدامها عواقب فاجعه باری را به دنبال خواهد داشت.

کره شمالی پیش از این نیز قطعنامه سازمان ملل درباره حقوق بشر این کشور را فریبکاری خوانده و آمریکا را به رهبری تلاشها برای تحقیر پیونگ یانگ در مقابل جامعه بین المللی متهم کرده است.

این قطعنامه کمیته حقوق بشر سازمان ملل که با 11 رای موافق در مقابل 19 رای مخالف و 55 رای ممتنع به تصویب رسید، از شورای امنیت می خواهد کره شمالی را به اتهام احتمال ارتکاب جنایت علیه بشریت به دادگاه بین المللی کیفری ارجاع دهد.

کد خبر 279132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha