شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سایت دنیای سبزتر از ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۳ هم‌زمان با روز جهانی لایه اوزن فعالیت خود را آغاز کرد.

دنیای سبزتر

این در حالی بود که به‌دنبال بیست سال فعالیت انتشارات فنی ایران را در انتشار کتاب‌های سبز پشت سر داشت. درواقع برای آشنایی با تاریخچه دنیای سبزتر باید سابقه انتشارات فنی ایران مرور شود.

فعالیت سايت دنیای سبزتر بر دو محور اساسی متمرکز است محیط زیست و زندگی سبز كه این دو محور ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر دارند.

در کنار اطلاع رسانی در مورد رویدادها و مناسبت‌های مرتبط با محیط زیست، مقالات و گزارش‌های تحلیلی در سایت منعکس می‌شود.

صنعت و کشاورزی در تعامل با محیط زیست جای خاصی در این سایت دارد. علاوه بر این‌ها تشکل‌ها و سازمان‌های محیط زیستی و نیز رسانه‌های فعال در این حوزه، بخشی از فضای سایت را به‌خود اختصاص می‌دهند. NGO های فعال محیط زیستی یک به یک، در سایت دنیای سبزتر معرفی می‌شوند.

اما زندگی سبز مطالبی از قبیل (سلامت و زیبایی، خانه سبز، کودکان سبز، شهر سبز، طبیعت‌گردی و ورزش و نیز عکاسی طبیعت و ... ) را در بر می‌گیرد. محصولات سبز نیز در این طبقه‌بندی جای می‌گیرند.

  • سبک زندگی سبز Green Life Style

شعار سایت زندگی سبزتر چنین است: زندگی روزمره را به محیط زیست پیوند بزنیم بنابراین در دنیای سبزتر در کنار معضلات محیط زیستی، از غذاهای ارگانیک گرفته تا تفریح و ورزش و دکوراسیون داخلی و دنیای کودکان و حتی مد و لوازم آرایشی صحبت به میان می‌آید. اما این همه تنها در چارچوب نوعی سبک زندگی معرفی می‌شود؛ سبک زندگی سبز.

اهداف و برنامه‌های سایت دنیای سبزتر در منوی ما چه می‌کنیم به‌روشنی برشمرده‌ شده‌اند. در یکی از بندهای این بخش می‌خوانیم:

رعایت مسایل محیط زیستی، حفظ منابع طبیعی، بهینه سازی مصرف آب و انرژی و مشارکت در برنامه‌های حفاظت از محیط زیست، مستلزم آگاهی، انگیزه و احساس مسئولیت اجتماعی است. ما در راستای ترویج آگاهی، ایجاد انگیزه و تقویت مسوولیت همگان نسبت به محیط زیست حرکت می‌کنیم.

این سایت به خاطر روابط دیرپای پایه‌گذارانش، از حمایت چهره‌های سرشناس محیط زیستی و همچنین چهره‌های هنری، علمی و فرهنگی برخوردار است که شماری از آن‌ها در منوی حامیان معنوی معرفی شده‌اند.

  • جاذبه‌های بصری

بخش‌های تصویری وزن قابل توجهی در این سایت دارند: عکس هفته، گالری عکس و گالری فیلم.

این بخش با مقاله‌ها و گفته‌های نصراله کسراییان و نیز ارسال عکس و مشارکت علاقمندان از بخش‌های بالنده‌ی سایت دنیای سبزتر به‌شمار می‌رود.

شمار قابل توجهی از علاقمندان، عکس‌های خود را به سایت دنیای سبزتر می‌فرستند، همچنین تعدادی از علاقمندان محیط زیست، به‌عنوان خبرنگار افتخاری، مطالبی برای سایت ارسال می‌کنند.

طیف مخاطبان سایت دنیای سبزتر، از یک طرف بخش بزرگی از دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار تحصیل کرده را شامل می‌شود که وجه مشترک همه آن‌ها احساس مسوولیت نسبت به طبیعت و محیط زیست است، از طرف دیگر متخصصان محیط زیست و مسوولان HSE در واحدهای صنعتی و نیز کارشناسان بخش کشاورزی و حوزه سلامت را در بر می‌گیرد.

همچنين محتوی سایت دنیای سبزتر به‌طور روزانه به‌روزرسانی می‌شود.

کد خبر 278771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha