همشهری آنلاین: زهرا نعمتی، ملی‌پوش طلایی تیم ملی تیر و کمان که بعد از موفقیت در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، بانوی طلایی ایران نام گرفت، از طرف بنیاد جهانی توسعه ورزش به عنوان ورزشکار نمونه جهان در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد.

Zahra Neemati

به گزارش سايت فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين، بنياد جهاني توسعه ورزش براي اولين بار برنامه انتخاب ورزشكار برتر خود را در ماه ژوئن آغاز نمود. اين برنامه به دنبال معرفي ورزشكاراني بود كه توانسته‌اند تلاش‌هاي خود را به جامعه معرفي نمايند.

اين بنياد به دنبال آن است تا بتواند در حمايت از ورزش جوانمردانه براي جوانان در سرتاسر جهان نقش پيشگام را داشته باشد و معیارهای انتخاب خود را گزینه‌های زیر اعلام می‌نماید:

كار گروهي: اهميت دادن به كارهاي تيمي و در اختيار گذاشتن تجارب خود براي ديگران

يكپارچگي: تمام اقدامات در جهت ترويج اعتماد، احترام و وحدت باشد.

رفتار ورزشي: اهميت دادن به برابري از جايگاه ويژه‌اي در ورزش برخوردار است كه همراه با متانت، اخلاق و بازي جوانمردانه است.

ظرافت در كار: تعهد به داشتن رشد سريع در رسيدن به اهداف ماموريت مشخص شده

آموزش: داشتن اين عقيده كه اين امر تاثير مثبتي را در بلند مدت دارد.

این بنیاد با معرفي ورزشكاران مختلف از سرتاسر جهان، 18 ورزشكار كه عملكرد استثنايي از خود نشان داده‌اند را از بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی انتخاب نمود که زهرا نعمتی نیز در بین این ورزشکاران حضور داشت.

از میان 18 ورزشکار برگزیده، 4 ورزشکار پارالمپیکی نیز به چشم می‌خوردند که نعمتی یکی از آنهاست و این چهار نفر از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به بنیاد توسعه ورزش معرفی شده‌اند.

 

کد خبر 278686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha