یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

افسران پلیس آگاهی پایتخت در جریان عملیاتی ضربتی ۵۳کیف‌قاپ، زورگیر، متجاوز به عنف و جاعل را دستگیر کردند.

حوادث

در جريان اين عمليات كه سحرگاه  در چند نقطه از پايتخت انجام شد تعدادي شمشير، چند قبضه سلاح و مقدار زيادي اموال مسروقه كشف شد.ساعت 4بامداد ديروز عمليات مشترك تيم‌هاي ضربت پليس آگاهي در چند نقطه از مركز، جنوب و غرب پايتخت كليد خورد. مأموران مخفيگاه 53مظنون را كه از قبل شناسايي كرده بودند محاصره و با مجوز قضايي وارد آنجا شدند. مظنونان اغلب افراد سابقه‌داري بودند كه به اتهام زورگيري، كيف‌قاپي، جعل، مالخري، تجاوز به عنف، زاغزن و... تحت تعقيب قرار داشتند. با انتقال دستگير‌شدگان به پليس آگاهي از همان ساعت‌هاي اوليه تحقيقات از آنان آغاز شد.

يكي از آنها مرد سابقه داري بود كه 2‌ماه قبل از زندان آزاد شده بود. بررسي سوابق او نشان مي‌داد پيش از اين بارها به اتهام زاغزني و سرقت از مشتريان بانك‌ها بازداشت شده است. او گفت: هنگامي كه در زندان بودم رضايت شاكيان را جلب كرده و در ايام مرخصي با سرقت از ديگران موفق به رضايت گرفتن از شاكيانم شدم و در طول 2ماهي كه از زندان آزاد شده بودم قريب به 50ميليون تومان از سرقت‌ها درآمد داشتم. اين متهم كه حدود 50سال سن دارد در اعترافاتش گفت: من جلوي در بانك‌ها مي‌ايستادم و افرادي را كه با در دست داشتن پول از آنجا خارج مي‌شدند را تحت نظر مي‌گرفتم و درنهايت با همدستي چند نفر ديگر اموال آنها را سرقت مي‌كردم.

يكي ديگر از دستگير‌شدگان نوجواني 16ساله بود كه در مراحل مقدماتي بازجويي به‌ 100فقره كيف قاپي اعتراف كرد. او گفت با همدستي دوستانم سوار بر موتور سيكلت در خيابان‌ها پرسه مي‌زديم و افرادي را كه فكر مي‌كرديم در كيف‌هاي‌شان پول و اشياي قيمتي دارند به‌عنوان طعمه انتخاب مي‌كرديم.سردار حسين ساجدي نيا رئيس پليس پايتخت در اين‌باره گفت: بيشتر اين افراد سابقه دار هستند كه پس از آزادي از زندان يا حتي در دوران مرخصي از زندان دست به سرقت مي‌زدند و انتظار ما از قوه قضاييه اين است كه با توجه به سوابق اين افراد با آنان برخورد شود. به گفته وي از دستگيرشدگان ميليون‌ها تومان وجه نقد، چندين دستگاه تلفن همراه، مهرهاي جعل شده وزارت امور خارجه، قوه قضاييه و... كشف شده است.

ساجدي نيا محدوده فعاليت دستگير‌شدگان را مركز، جنوب، غرب و چند شهر اطراف تهران بزرگ اعلام كرد و گفت: مالباختگان مي‌توانند با مراجعه به پليس آگاهي شكايت خود را در اين خصوص پيگيري كنند.رئيس پليس تهران بزرگ درباره نحوه بازگشت اقلام مسروقه به مالباختگان نيز گفت: در اين خصوص در حال طراحي سازوكاري براي بازگشت اموال مسروقه به مالباختگان هستيم كه اطلاع‌رساني‌هاي لازم در زمان معين در اين خصوص صورت خواهد گرفت.

کد خبر 278075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha