همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موضع ایران را درباره خرید تسلیحاتی کشورهای حاشیه خلیج فارس تشریح کرد.

به گزارش ایرنا  سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار گفت: ایران نگرانی از تقویت بنیه دفاعی کشورهای مسلمان، دوست و برادر خود ندارد و افزایش توان دفاعی آنان را بخشی از توان دفاعی جهان اسلام ارزیابی می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز دوشنبه 8 مرداد در پاسخ به‌سوال خبرنگاران، افزود: هر کشوری حق دارد برای تقویت توان دفاعی خود تسلیحات مورد نیاز را تولید و یا خریداری کند.

وی افزود: رژیم‌هایی باید نگران باشند و هستند که همچنان رویای "نیل" تا "فرات" را در سر می‌پرورانند و کیان کشورهای اسلامی را مورد تجاوز قرارداده و می‌دهند.

نجار گفت "آمریکایی‌ها در فروش سلاح به‌کشورهای منطقه همواره به‌شکلی عمل می‌کنند که برتری نظامی رژیم غاصب صهیونیستی حفظ شود".

وی افزود : آنان سعی دارند با ایجاد رقابت تسلیحاتی کاذب و فروش سلاح، کمپانی‌های بزرگ تسلیحاتی خود را سر پا نگه داشته و از خطر ورشکستگی دور نگه دارند.

وزیر دفاع، "بومی‌سازی امنیت خلیج فارس" را "تنها راه ‌اصولی برای استقرار صلح و امنیت پایدار در این آبراه استراتژیک" دانست.

سردار نجار در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور استقرار صلح و آرامش درمنطقه، همواره برگسترش همکاری‌های فیمابین، پرهیز از هرگونه تشنج، رعایت حسن همجواری ، انعقاد پیمان‌های مستحکم سیاسی ، اقتصادی ، دفاعی و امنیتی تاکیدکرده و می‌کند و در این مسیر همواره پیشتاز و پیشقدم بوده است.

منابع خبری روز یکشنبه 7 مرداد از تصمیم دولت آمریکا برای انعقاد قراردادهای تسلیحاتی به ارزش 20 میلیارد دلار با کشورهای هم پیمان خود در خلیج فارس خبر دادند.

کد خبر 27775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز