پایش مسائل محیط‌زیست شهر تهران، بهداشت و سلامت شهری، مدیریت منابع آبی، بهره‌گیری از راهکارهای رفع پسماند و بازیافت زباله و نیز استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر موارد توافقی میان روسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر تهران با نماینده عمران سازمان ملل متحد (UNDP) در ایران بود.

شورای شهر


در نشست مشترك ميان روساي كميسيون‌هاي شوراي اسلامي شهر تهران با نماينده عمران سازمان ملل متحد (UNDP) در ايران 2گروه به توافق رسيدند تا در زمينه پايش مسائل محيط‌زيست شهر تهران، بهداشت و سلامت شهري، مديريت منابع آبي، راهكارهاي رفع پسماند و بازيافت زباله و نيز استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير از تجربيات و كمك‌هاي سازمان ملل متحد استفاده كنند.

در اين نشست درخصوص چگونگي استفاده از تجارب و امكانات و برنامه‌هاي سازمان‌هاي بين‌الملل در جهت رفع مشكلات زيست‌محيطي شهر تهران بحث و تبادل نظر شد. رحمت‌الله حافظي در اين نشست گفت: مديريت شهري تهران و در راس آن شوراي اسلامي شهر تهران، در قالب همكاري‌هاي مشترك خواهان استفاده از ظرفيت‌هاي فني و علمي UNDP است.

حافظي ابراز اميدواري كرد كه با هماهنگي وزارت امورخارجه، مديريت شهري تهران بتواند از كمك‌هاي علمي و فني سازمان‌هاي بين‌المللي در بهبود شرايط پيش رو استفاده كند. رئيس كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شورا پيشنهاد داد كارگروه مشتركي ميان مديريت شهري تهران و برنامه عمران سازمان ملل متحد ايجاد شود تا در حوزه محيط‌زيست و سلامت شهري از تجارب و امكانات بين‌المللي استفاده شود.

مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز تأكيد كرد: مديريت شهري تهران و در راس آن شورا به‌دنبال اين است تا در مسائل بهداشتي، محيط‌زيست (در زمينه آب و هوا و ريزگردها و همچنين انرژي‌هاي‌نو) پروژه‌هايي تعريف شود و براي اجراي آنها از تجارب و اطلاعات وسيع UNDP كمك بگيريم. در پايان اين نشست دوطرف به توافق رسيدند كه گام‌هاي اوليه براي تعيين كميته كارگروه مشترك و ادامه همكاري‌ها برداشته شود. مهدي چمران نيز كميسيون سلامت محيط‌زيست و خدمات شهري و كميسيون عمران و حمل‌ونقل شورا را براي ادامه همكاري مورد توافق از سوي شوراي شهر تهران معرفي كرد.

کد خبر 275807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha