براساس تفاهمنامه امضا شده میان اداره کل محیط‌زیست استان تهران با شرکت آب و فاضلاب، از این پس علیه واحدهای خدماتی که به شبکه فاضلاب متصل نشوند اعلام جرم می‌شود.

زباله-آلودگی آب

 با اين تدبير از آبياري اراضي كشاورزي جنوب تهران با فاضلاب جلوگيري مي‌شود. مديركل محيط‌زيست استان تهران با اعلام اين خبر به مهر گفت: براساس اين تفاهمنامه كه هفته‌گذشته امضا شد نظارت بر اتصال واحدهاي خدماتي مانند هتل‌ها و رستوران‌ها به شبكه فاضلاب در فاز نخست انجام مي‌شود و با وجود آنكه اين كار از حيطه مسئوليت‌هاي محيط‌زيست خارج است، براساس توافق صورت گرفته با هدف رسيدگي به تخلفات احتمالي، بر اتصال واحدهاي مسكوني به شبكه فاضلاب نظارت مي‌شود.

هادي حيدرزاده با بيان اينكه در حال حاضر محيط‌زيست نظارت كامل بر پساب‌هاي واحدهاي صنعتي دارد، تصريح كرد: مشكل زمين‌هاي كشاورزي جنوب تهران، ورود فاضلاب شهري به اين اراضي و آبياري سبزيجات و صيفي‌جات اين مناطق با فاضلاب شهري است.

آنطور كه اين مسئول محيط‌زيست مي‌گويد، در تابستان93 اداره كل محيط‌زيست استان تهران 60واحد قاليشويي در شهرري را كه خروجي پساب آنها تصفيه نمي‌شد پلمب كرده است. به‌گفته حيدرزاده، محيط‌زيست در حوزه برخورد با پساب‌هاي صنعتي كاملا جدي است و واحدهايي كه در اين زمينه تخلف كنند به سرعت پلمب مي‌شوند.

حيدرزاده با بيان اينكه در حال حاضر بخش عمده‌اي از پايتخت، اسلامشهر و ورامين در استان تهران فاقد شبكه فاضلاب هستند، تصريح كرد: مشكل آبياري زمين‌هاي كشاورزي جنوب تهران بايستي ريشه‌اي حل شود و تا زماني كه شبكه فاضلاب تكميل نشود فاضلاب‌ها در مسيل‌هاي شهري رها شده و به پايين‌دست به سمت زمين‌هاي كشاورزي جنوب تهران روانه مي‌شوند و مسلم است كه ميزان سموم و ديگر آلودگي‌ها در محصولات اين زمين‌ها بالا بوده در حدي كه براي سلامت مردم مضر است.

در عين حال مديركل محيط‌زيست استان تهران از دولت خواست بودجه‌اي براي تصفيه فاضلاب‌هاي شهري و صنعتي و استفاده مجدد از آنها كه در حال حاضر در بسياري از كشورها مرسوم است، تصويب كند.

کد خبر 275797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha