سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان برای اولین‌بار برای نظارت بر رفتارهای عادی وال‌های قاتل در زیستگاه طبیعی‌شان،‌ از دوربین‌های ویدیویی استفاده کردند که روی بدنه یک هگزاکوپتر (نوعی بالگرد بدون سرنشین ) نصب شده‌بود.

براساس گزارش Cnet، محققان با استفاده از هگزاكوپتري كه در ارتفاع 30 متري از سطح آب پرواز مي‌كرد، توانستند اطلاعاتي بسيار ارزشمند را درباره سلامت و عادات وال‌هاي قاتل به دست آورند تا با استفاده از اين اطلاعات به احياي جمعيت اين پستانداران دريايي در سواحل غربي كمك كنند.

 وال قاتل

اين اولين‌باري است كه از نقليه‌هاي پرنده بدون سرنشين يا UAV ها براي كنترل وال‌هاي قاتل استفاده مي‌شود و گروه تحقيقاتي كه محققاني از سازمان ملي اقيانوسي و اتمسفري در آن حضور دارند، بيش از 30 هزار عكس طي 60 پرواز از اين جانداران به ثبت رسانده‌اند.

 وال قاتل

هگزاكوپتر تحقيقاتي كه محققان آن را موبلي ناميده‌اند، توانسته باردار بودن و بيماري چند وال قاتل كه تحت نظر دارد را مشخص كند، اطلاعاتي كه تا پيش از اين دسترسي به آنها غيرممكن بود. به گفته محققان هگزاكوپتر‌ها اطلاعات بسيار حساسي را درباره اين جانداران به دست مي‌آورند و مي‌توانند پيش از اينكه وال‌ها دچار مشكل شوند، دانشمندان را از بروز مشكل آگاه سازند.

کد خبر 275464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha