سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

هشمهری آنلاین: اریک‌اشمیت رئیس شرکت گوگل از آمازون به عنوان بزرگترین رقیب جستجوی آنلاین خود یاد کرد.

اریک اشمیت

براساس گزارش BBC، اريك اشميت در سخنراني خود در برلين از وب‌سايت تجارت الكترونيك آمازون به عنوان بزرگترين رقيب جستجوي آنلاين خود نام برده‌است. وي اين سخنان را در واكنش به ادعاي افرادي مطرح كرد كه مي‌"ويند گوگل قلمرو بدون رقيبي را در بازار جستجوي آنلاين در اختيار دارد.

اشميت گفت بسياري فكر مي‌كنند اصلي‌ترين رقيب ما ياهو يا بينگ است، اما در حقيقت بزرگترين رقيب جستجوي ما آمازون است. مردم آمازون را به چشم موتور جستجو نمي‌بينند، بلكه آن را تنها سكويي براي خريد مي‌دانند و قسمت تجاري معادله را قوي‌تر مي‌دانند. اما حقيقت اين است كه آمازون نيز مانند گوگل به پرسش‌هاي كاربران و جستجوهاي آنها پاسخ مي‌دهد.

آمازون به عنوان بزرگترين خرده‌فروش آنلاين جهان،‌در ماه‌هاي اخير به دليل فعاليت‌هايي كه فراتر از تجارت خرده‌فروشي آنلاينش داشته،‌ بسيار خبرساز بوده‌است. اين شركت در ماه آگوست شركت شبكه بازي آنلاين Twitch را به قيمت 970 ميليون دلار خريداري كرد، شركتي كه پيش از آن گوگل در تلاش بود آن را خريداري كند.

اگرچه گوگل 90 درصد از بازار جستجوي آنلاين جهان را در اختيار خود گرفته، اشميت هنوز نگران ظهور گوگلي ديگر است. به گفته وي كسي در گوشه‌اي از بازار درحال تجهيز خود عليه ما است؛ تغيير از جايي مي‌آيد كه انتظارش را نداريد.

کد خبر 274781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha