همشهری آنلاین: گروه تروریستی داعش در واکنش به حملات هوایی آمریکا و فرانسه به شمال عراق، شهروندان این دو کشور را به مرگ تهدید کرد.

داعش تهدید کرد منطقه قفقاز را به آشوب می کشد

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، ابو محمد العدنانی سخنگوی داعش در پیامی صوتی خطاب به اعضای این گروه گفت: بهترین کار آن است که فرانسوی ها، آمریکایی ها و شهروندان سایر کشورهای متحد آنان را بکشید.

در این پیام از اعضای داعش خواسته شده است در صورت دسترسی نداشتن به مواد منفجره و مهمات، شهروندان این کشورها را با هر چه که می توانند حتی سنگ، مورد حمله قرار دهند.

فرانسه روز جمعه نخستین حملات هوایی را علیه مواضع داعش در شمال عراق صورت داد. ناوگان هوایی آمریکا نیز از ماه گذشته میلادی مواضع این گروه را مورد حمله قرار داده است.

کشورهای اروپایی امروزه در حالی با تهدید گروه های افراطی فعال در عراق و سوریه مواجه هستند که خود در گذشته و در آغاز ناآرامنی های سوریه از گروه های مسلح مخالف دولت بشار اسد حمایت می کردند.

کارشناسانی که رفتار غرب را در قبال سوریه عامل قدرت گرفتن داعش می دانند، مقامات غربی را به رفتاری دوگانه در قبال تروریسم و تقسیم آن به تروریسم خوب و بد، متهم می کنند.

کد خبر 272734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha