همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با امیر مدینه خواستار شد اقدام مناسب برای حل برخی برخوردهای نامناسب که در فرودگاه مدینه و قبرستان شریف بقیع با زائران و روحانیون ایرانی صورت می‌گیرد، انجام شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر در ديدار با «اميرفيصل بن سلمان» امير مدينه، با تبادل‌نظر درباره بهبود روند خدمت‌رساني به زائران ايراني و حل مشكلات زائران در موسم حج، به سياست جمهوري اسلامي مبني بر نزديكي با كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: ما همواره خواهان بهبود روابط دو كشور بوده‌ايم، چراكه ايران و عربستان دو كشور بسيار مهم و تأثيرگذار در جهان اسلام هستند و فوايد روابط خوب اين دو كشور نصيب ساير كشورهاي اسلامي نيز خواهد شد.

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني با اشاره به سياست جمهوري اسلامي ايران مبني بر گفتگو و تقريب بين مذاهب، گفت: چند سالي است كه موضوع گفت‌وگوي علماي دو كشور را مطرح كرده‌ايم زيرا با گفت‌وگو است كه بسياري از مسائل حل خواهد شد، البته اختلاف در فروع، فيمابين اهل سنت نيز وجود دارد و اين نبايد سبب اختلاف ميان امت اسلامي شود.

وي ادامه داد: متأسفانه افراطي‌گري باعث ضربه زدن به اسلام شده است و مراجع بزرگ ما فتوا داده‌اند توهين به مقدسات اهل سنت جايز نيست و زائران ايراني نهايت دقت و همكاري را در اين خصوص دارند.

سعيد اوحدي، رئيس سازمان حج و زيارت نيز در اين ديدار براي حل مشكلات موجود، پيشنهاد تشكيل كميته‌اي متشكل از نمايندگان بعثه، دفتر نمايندگي ايران در عربستان و هيات امر به‌ معروف و وزارت حج در مدينه را مطرح كرد.

امير فيصل بن سلمان نيز ضمن استقبال از پيشنهادهاي ارائه‌ شده، بر پيگيري آن‌ها تاكيد كرد.

کد خبر 272011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha