همشهری‌آنلاین: غزال غزل عنوان اثر نفیسی است که در آستانه ولادت حضرت علی بن الموسی الرضا(ع)منتشر و در شب ولادت آن حضرت در مراسم پایانی جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا رونمایی خواهد شد.

غزال غزل مجموعه 250 عدد از زیباترین غزل‌های شاعران آیینی متقدم و متأخر از قرن پنجم تا کنون است که با اهتمام تعدادی از شاعران و هنرمندان شهیر کشور به زیور طبع آراسته شده است.

غزلیات این مجموعه از میان انبوه شعر و سروده‌های شاعران آیینی از قرن پنجم تا عصر حاضر با و استفاده از نظر کارشناسان شعر انتخاب شده و در صفحاتی زیبا همراه با هنر خوشنویسی و نگارگری به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب محصول مشترک بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا و خانه فرهنگ و هنر گویاست و در شب ولادت حضرت ثامن الحجج(ع) در مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مقامات کشوری و شخصیت‌های فرهنگی در مشهد رونمایی خواهد شد.

این اثر نفیس با اهتمام سید جمال هادیان طبائی زواره پدید آمده و در آن از برگزیده‌ای از آثار نگارگری به ویژه آثاری از استاد محمود فرشچیان و علیرضا آقا میری و تعدادی از نگارگران دیگر استفاده شده و تلفیق اشعار با آثار هنری کتابی زیبا و دلنشین پدید آورده است و از این باب اثری منحصر به فرد در حوزه کتاب های نفیس آیینی به شمار می رود.

تاکنون کتاب‌های نفیس بیشتر برای طبع و نشر اشعار چند شاعرمتقدم و برجسته کشور استفاده و کمتر اشعار آیینی در قالب‌های نفیس به بازار عرضه می‌شد و این اثر از این باب نیز شایسته توجه است.

گفتنی است کتاب غزال غزل در 300 صفحه در قطع رحلی بزرگ و با چاپ نفیس به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر 270888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha