همشهری آنلاین: دبیرخانه جایزه‌ کتاب سال شعر - خبرنگاران، از شاعران فارسی‌زبان تاجیکستان دعوت کرد تا در بخش ویژه نهمین دوره این جایزه شرکت کنند.

به گزارش دبیرخانه شعر خبرنگاران نهمين دوره جايزه كتاب سال شعر - «خبرنگاران»، در سه بخش كتاب، ويژه (شاعران بدون كتاب) و تجليل از يك عمر فعاليت شعري، همچون گذشته با داوري جمعي از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌‌ها‌ در حوزه شعر و ادبيات، برگزار مي‌شود.

عليرضا بهرامي - دبير جايزه - با اشاره به اين‌كه پيش‌تر، شاعراني از افغانستان در بخش ويژه (شاعران بدون كتاب شعر منتشرشده در ايران) در اين جايزه حضور فعالي داشته‌اند، ابراز اميدواري كرد كه در اين دوره از جايزه، علاوه بر ديگر شاعران افغانستان، شاعران فارسي‌زبان تاجيكستان نيز در اين رقابت حضور يابند.

او گفت: دردوره‌هاي قبلي، شاعراني چون هادي هزاره، امان پويامك، مجيب مهرداد و حسن ابراهيمي از افغانستان در بخش ويژه‌ي جايزه با مجموعه‌هاي منتشرنشده در ايران، توجه هيات داوران را جلب كرده، برخي علاوه بر نامزدي نهايي، به مقام‌هايي هم دست يافته، گزيده‌اي از آثارشان از اين رهگذر، در قالب كتاب‌هايي در ايران منتشر شده است. ضمن آن‌كه در بخش كتاب سال نيز در يك دوره، يك شاعر افغانستاني كه در آن زمان در ايران اقامت داشت و در تهران مجموعه‌اي منتشر كرده بود - الياس علوي - برگزيده‌ بخش كتاب سال شد. از اين رو اميدوار بوده‌ايم كه از اين دوره بتوانيم حضور شاعران فارسي‌زبان تاجيكستاني مقيم در هر نقطه از جهان را در اين حركت مستقل‌ ادبي شاهد باشيم.

دبير جايزه كتاب سال شعر «خبرنگاران» از همه‌ علاقه‌مندان شعر فارسي، بويژه فعالان فرهنگي در انجمن‌هاي بين مللي و نيز فضاهاي سايبري درخواست كرد كه در صورت توان، در رساندن اين پيغام به شاعران فارسي‌زبان تاجيكستان، اقدام كنند.

او افزود: از اين رو، با سپاس فراوان از شاعران و ناشراني كه در موعد فراخوان نهمين دوره، يعني 13 آبان‌ماه، آثار خود را در هر دو بخش به دبيرخانه‌ جايزه رساندند، اين مهلت براي شاعران افغانستان و ايران، تا پايان آبان‌ماه جاري و براي شاعران تاجيكستان تا 16 آذرماه آتي تمديد مي‌شود.

در بخش ويژه كه براي كشف استعدادهاي شعري و نيز شناخت بيشتر شاعران توانمند برگزار مي‌شود، آن دسته از شاعراني كه در هر سني، تاكنون در ايران مجموعه شعر منتشر نكرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرايط زير - تنها - از طريق نشاني پست الكترونيكي shaahin.fathyan@gmail.com مي‌توانند.

برای اطاعات بیشتر به  وبلاگ جايزه به‌نشاني http://sherekhabarnegar.blogfa.com مراجعه کنید.

کد خبر 276838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha