دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

جوی‌های آب خشک‌اند، اما سطل زباله نیستند. آن‌جا به خانه‌ی موش‌ها تبدیل شده است و زباله‌های ما غذای موش‌ها می‌شوند. موش‌های تهران دارند از گربه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند و ما آن‌ها را تغذیه می‌کنیم.

خانه‌ی موش‌ها

بسیاری از جوی‌های خشک، این روزهای تابستان تبدیل به مخزن زباله شده‌اند. البته این روزهای خشک و بی‌باران می‌گذرند و زباله‌هایی که کم‌کم زیر پل‌ها می‌روند، روزی سرریز می‌شوند و بلایی می‌شوند برای جان خودمان!

سالانه در تهران ده‌ها کیلومتر تونل جمع‌آوری آب‌های سطحی ساخته می‌شود و صدها گروه، مأمور پاکسازی جوی‌ها و آب‌راه‌ها می‌شوند. به گفته‌ی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بیش از نیمی از آب‌گرفتگی‌های معابر تهران به‌دلیل رعایت‌نشدن وظایف شهروندی در حفظ نظافت و پاکیزگی شهر اتفاق می‌افتد و با هر بارندگی در تهران، موجی از زباله‌های دستی، کارتن، مقوا و ظروف پلاستیکی به کف خیابان‌ها می‌آیند که اجازه‌ی انتقال آب‌های سطحی به حوضچه‌ها را نمی‌دهد. این موضوع نشان از سهل‌انگاری گروهی از مغازه‌داران، واحد‌های صنفی و شهروندان دارد که زباله‌های خود را در جوی‌ها دفع می‌کنند.

کاش همه باور کنیم درست نیست کسانی صبح تا شب کار کنند و زباله‌های ما را جمع‌آوری کنند و درست نیست  بخش مهمی از درآمد شهری که می‌تواند صرف زیبایی و رفاه شهر شود، صرف پاک‌سازی زباله‌هایی شود که اگر چند دقیقه در دست نگه می‌داشتیم، به یک سطل زباله می رسیدیم و می‌توانستیم آن را در سطل زباله بیندازیم، ولی ما چند دقیقه هم صبر نداشتیم!

کد خبر 268186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha