همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره قرآنی در دو مرحله، گفت: مرحله نخست این دوره‌ها اوایل شهریور ماه با حضور ۱۸۰ نفر از افراد واجد شرایط در قم برگزار می‌شود و از این پس خدمات مشاوره‌ای در مؤسسات قرآن ارائه خواهد شد.

به گزارش فارس، حسن محمدی با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره قرآنی، اظهار داشت: دوره‌های مشاوره قرآنی امسال برای گسترش سبک زندگی قرآنی و مراجعه مردم به قرآن در هنگام مشکلات با مشارکت اتحادیه تشکل‌های قرآنی و مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

ثبت‌نام در دوره‌های مشاوره قرآنی تا 13 مرداد ادامه دارد

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این دوره‌ها آغاز شده است و علاقمندان می‌توانند تا 13 مرداد ماه از طریق سایت اتقان اقدام به ثبت‌نام کنند، ادامه داد: پس از پایان زمان ثبت‌نام 180 نفر از افراد واجد شرایط برای شرکت در دوره مقدماتی پذیرش می‌شوند.

محمدی با اشاره به شرایط شرکت در طرح مشاوره قرآنی، گفت: متقاضیان شرکت در این دوره‌ها باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی الهیات و علوم قرآنی، مشاوره، روان‌شناسی و علوم تربیتی یا معادل آن یعنی سطح دو حوزه باشند.

وی تأهل و داشتن حداقل 28 و حداکثر 45 سال سن را از دیگر شرایط شرکت در دوره‌های مشاوره قرآنی عنوان کرد و افزود: افرادی که می‌خواهند در این دوره‌ها شرکت کنند، علاوه بر این شرایط باید حافظ دو جزء از قرآن باشند و حد نصاب نمره را در آزمون‌های کتبی و شفاهی کسب کنند.

انتخاب 120 نفر برای شرکت در مرحله نهایی دوره‌های مشاوره قرآنی

مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور به نحوه برگزاری این دوره‌ها اشاره کرد و گفت: در مرحله مقدماتی این دوره‌ها که اوایل شهریور ماه سال جاری و به صورت رایگان برگزار می‌شود، 180 نفر در قم پذیرش می‌شوند و از این تعداد 120 نفر پس از سپری کردن دوره دو روزه و آزمون‌ها به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

محمدی با بیان اینکه مرحله نهایی دوره‌های مشاوره قرآنی اواسط مهر ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: راه‌یافتگان به مرحله نهایی در سه دوره یک هفته‌ای شرکت می‌کنند و موضوعاتی همچون تربیت فرزند، اصول مشاوره و سبک زندگی قرآنی را فرا می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره در آزمون نهایی دوره‌های مشاوره قرآنی شوند، از طرف اتحادیه تشکل‌های قرآنی گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند و بر اساس این گواهینامه موظف به برگزاری بخش راهنمایی و مشاوره در مؤسسه خود خواهند شد.

کد خبر 267133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha