فجایع غزه و کشته‌شدن کودکان و نوجوانان و زنان و مردان بی‌دفاع دل مردمان جهان را به درد آورده است.

گلوله‌ها، شادی کودکان را می‌بلعند

انجمن نویسندگان كودك و نوجوان، نامه‌ای را به «بان‌ کی‌مون»، دبیر كل سازمان ملل متحد نوشته كه بخش‌هایی از آن به این شرح است:

«صدای صلح‌طلبی و نگران ما را از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران به عنوان نهادی مستقل و مردمی می‌شنوید. اکنون صدای بازی و شادی کودکان بیش از هرزمان دیگری در غرش خمپاره‌ها، گلوله‌ها و بمباران‌ها گم شده است. کودکان قربانیان خاموش منازعات سیاسی، نظامی و مذهبی بزرگ‌سالان در میدان‌های نبرد هستند. اگرچه جامعه‌ی ملل در الحاقیه‌ی پیمان‌نامه‌ی جهانی حقوق کودک بر منع به کارگیری کودکان در منازعات مسلحانه تأکید داشته است، اما این روزها شاهد به خاک و خون کشیدن کودکان خردسال و بی‌گناه زیر بمباران وحشیانه در غزه هستیم.»

در بخش دیگر می‌خوانیم: «نویسندگان کودک و نوجوان در برابر فجایع غیرانسانی اخیر سکوت و بی‌تفاوتی را جایز ندانسته و از همه‌ی انسان‌دوستان و مدافعان حقوق بشر می‌خواهد که برای جلوگیری از این فجایع اقدامی فوری و مؤثر نمایند.»

در بخش دیگر می‌خوانیم: «جناب دبیرکل، ما نویسندگان کودک و نوجوان، از شما می‌خواهیم با فوریت و جدیت بیش‌تری نسبت به این فجایع انسانی واکنش نشان دهید و برای جلوگیری از تداوم این وضعیت که منجر به کشته و زخمی‌شدن غیرنظامیان به‌ویژه کودکان و مادرانشان می‌شود، بی‌درنگ اقدامات لازم را انجام دهید.»

کد خبر 266400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha