دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۰
۰ نفر

چندسالی است که ۱۸ تیر، روز درگذشت مهدی آذر یزدی، نویسنده‌ی پیشکسوت کودک و نوجوان، به‌عنوان «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» شناخته می‌شود.

دوچرخه

هر سال در اين روز برنامه‌ها و مراسمي برگزار مي‌شود و نويسنده‌هاي كودك و نوجوان گرد هم مي‌آيند و درباره‌ي راهكارهايي براي بهتر زندگي كردن كودكان و نوجوانان صحبت مي‌كنند. امسال انجمن نويسندگان كودك و نوجوان كه يكي از نهادهاي مستقل و فعال در اين زمينه به شمار مي‌رود، بيانيه‌اي را منتشر كرد كه بخش‌هايي از آن را مي‌خوانيد.

انجمن نويسندگان كودك و نوجوان از اين‌كه نظام آموزشي كشور در جهتي حركت كرده كه از نيازهاي واقعي كودك امروز فاصله گرفته و اين تصور را با عنوان «دانش آموز» عوض كرده، اظهار ناراحتي مي‌كند و معتقد است تمامي دانش آموزان مدارس، كودك يا نوجوان هستند و بايد ميان اين دو مفهوم آشتي برقرار شود. همچنين بايد ادبيات زنده و معاصر در كلاس‌هاي درس راه پيدا كنند.

اين انجمن حفظ حقوق كودك و مراقبت از دوران كودكي را دغدغه‌ي مهم خودش مي‌داند و اعتقاد دارد نبايد حداقل‌هاي حياتي براي امنيت كودكان در محيط‌هاي آموزشي ناديده گرفته شود. هم‌چنين اين انجمن با ابراز خوشحالي از اين‌كه روزي در كشور و در تقويم با عنوان «روز ملي ادبيات كودك و نوجوان» نام گرفته، اميدوار است به دستاوردهاي اين شاخه از ادبيات كشورمان افتخار كنيم و شاهد حضور درخشان آن در عرصه‌هاي بين‌المللي باشيم.

کد خبر 266366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha