همشهری‌آنلاین: مقام‌های اوکراین جدایی‌طلبان هوادار روسیه را به از بین بردن شواهد مربوط به سانحه سرنگونی هواپیمای خطوط مالزی متهم کردند.

Ukraine

ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا كه گروهي 20 نفره است روز شنبه وارد اوکراین شدند تا درباره حادثه سقوط هواپیمای مالزی در شرق این کشور تحقیق کنند. آنها بعد از آغاز بررسي هايشان گفتند در جریان تحقیقات با محدودیت‌هایی از سوی جدایی‌طلبان مواجه شده‌اند.

گفته مي‌شود در حال حاضر جمع‌آوری اجساد سرنشینان این هواپیما برای انتقال به کشورهایشان آغاز شده‌است.

بنا به گزارش گاردين،دولت اوكراين طي بيانيه‌اي اعلام كرد:"تروريست‌ها 38 جسد را به دونتسك برده‌اند."در اين بيانيه گفته شده جدايي‌طلبان قصد دارند اجساد را براي كالبدشكافي در اختياز كارشناسان روس بگذارند.

در ادامه اين بيانيه آمده‌است:"تروريست‌ها به دنبال كاميون هاي بسيار بزرگ هستند تا بقاياي هواپيما را به روسيه حمل كنند."

هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه سقوط کرد. آن چه که هر دو طرف تائید کرده اند این است که این هواپیما بر اثر اصابت یک موشک زمین به هوا سقوط کرده است.

وزارت کشور اوکراین روز جمعه ویدئویی منتشر کرد که در آن یک خودروی زرهی حامل موشک‌های ساخت روسیه پس از عبور از مرز وارد این کشور می‌شود. بر اساس این تصاویر در زمان بازگشت این خودرو یکی از چهار بمب در سر جای خود نبوده‌است. مقام‌هاي اوکراین می‌گویند این همان بمبی است که هواپیمای مالزی با آن هدف قرار گرفته‌است.

ویتالی نادا، رئیس سازمان امنیت و اطلاعات اوکراین اظهار داشت:شورشیان نمی‌توانند چنین موشک پیچیده و با تکنولوژی بالا را پرتاب کنند . پرتاب چنین موشکی نیازمند دانش و تمرینات لازم است. ما به‌ يقين می‌دانیم شلیک‌کنندگان روس بوده‌اند و این عملیات از سوی شهروندان روس انجام شده که از مرزهای روسیه به اوکراین آمده بودند.

کد خبر 266328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha