همشهری آنلاین: خبرگزاری اینترفکس روسیه گزارش کرد یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی در مسیر آمستردام به کوالالامپور در مرز اوکراین و روسیه به علت اصابت موشک زمین به هوا سقوط کرده است.

malay

به گزارش اینتزفکس هواپیما در ارتقاع بالای ۱۰ کیلومتری در حال پرواز بوده است و پیش رسیدن به فضای هوایی روسیه سقوط کرده است.

در همين حال به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو ، خبرگزاری اینترفاکس روسیه روز پنجشنبه به نقل از یک منبع صنعت هوانوردی اعلام کرد یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی با 295 مسافر در اوکراین نزدیک مرز روسیه سقوط کرد.

شرکت هواپیمایی مالزی و وزارت حمل و نقل این کشور روز پنجشنبه اعلام کردند درباره احتمال سقوط هواپیمای مسافربری در اوکراین اطلاعی ندارند.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از مشاور وزارت کشور اوکراین اعلام کرد هواپیمای مسافربری مالزیایی با موشک زمین به هوا سرنگون شده است.

نخست وزیر اوکراین دستور داد درباره فاجعه هواپیمای مسافربری مالزی تحقیق شود. وی افزود این هواپیما از آمستردام به پرواز در آمده بود.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در خبری فوری گزارش داد، جمهوری مردمی دونتسک اعلام کرد نیروهای دولتی اوکراین هواپیمای مسافربری مالزی را سرنگون کرده اند.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ادعای کیف را مبنی بر این که یک هواپیمای جنگی روسیه این هفته یک فروند هواپیمای جنگی اوکراین را بر فراز خاک این کشور هدف قرار داده و سرنگون کرده است، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به مقامات بلندپایه این کشور دستور داد با مقامات اوکراین در مورد سرنگون شدن هواپیمای مسافربری مالزی در تماس نزدیک باشند.

خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه با باراک اوباما همتای آمریکایی خود درمورد سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در اوکراین گفتگو کرد.

نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه گفت سقوط هواپیمای مسافربری این کشور برای وی تکان دهنده است و دستور آغاز تحقیقات در این خصوص را صادر کرده است.

کد خبر 266176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha