یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

در سکوت و انفعال محافل سینمایی و مجامع هنری، مجید مجیدی باز هم دست به قلم شد و مانند دفاع بی‌مانندش از پیامبر رحمت، در واکنش به آنچه این روزها بر کودکان مظلوم غزه می‌رود یک نامه نوشت؛

مجید مجیدی

در متن فيلمساز نامزد اسكار در دفاع از مردم بي‌دفاع غزه آمده است: مرگ و نفرين بر محافل حقوق بشري كه چشم و گوششان كر شده و نمي‌بينند اين همه ظلمي كه به يك ملت مي‌رود.

به گزارش همشهري، فيلمساز سرشناس سينماي ايران يادداشت خود را چنين آغاز كرده است: سرزميني را مي‌‌شناسم كه به وسعت يك تاريخ به آن ظلم شده ... سرزميني را مي‌شناسم كه سلاح‌شان ايمان به خداست، در مقابل بمب‌ها و موشك‌ها سينه‌شان را سپر مي‌كنند. پناهگاهي ندارند هنگام بمباران‌هاي وحشيانه اهريمنان. سرزميني را مي‌شناسم كه در‌ماه ضيافت خدا بر سر سفره سحر و افطارشان بمب‌هاي ويرانگر است. مردم اين سرزمين به راستي در اين‌ماه مهمان خدا هستند و با شهادتشان براي ابد مهمان خدا خواهند بود. سرزميني را مي‌شناسم كه نوجوان آن را به جرم دفاع از سرزمين اشغال‌شده‌اش زنده زنده در آتش مي‌سوزانند. مرگ و نفرين بر محافل حقوق بشري كه چشم و گوششان كرشده و نمي‌بينند اين همه ظلمي كه به يك ملت مي‌رود؛ حتما از نگاه بي‌فروغ آنها اين همه زن و كودك بي‌دفاع كه كشته مي‌شوند انسان نيستند!

مجيدي در ادامه آورده است: روي سخن من نه محافل حقوق بشري است، نه دولت‌هاي غربي نه دولت‌هاي عربي كه اگر غيرتي داشتند امروز صهيونيسمي نبود. روي سخن من مردم آزاده جهان است. چطور مي‌توان شاهد بود ده‌ها تن بمب بر سر ملتي بي‌دفاع و مظلوم ريخته شود و جهان در يك سكوت مرگبار فرورود! چگونه مي‌توان پيكر بي‌جان و آغشته به خون كودكان بي‌دفاع را ديد و سكوت كرد! خالق «بچه‌هاي آسمان» در پايان به مردم غزه گفته است: ما كنار شما هستيم. دل‌هايمان با شماست و به شما به‌خاطر پايداري و استقامت و شجاعت‌تان درود مي‌فرستيم.

کد خبر 265692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha