گروه اجتماعی: مدیر کل امور فنی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گفت: با توجه به افزایش‌های اعمال شده در مستمری بازنشستگان و سایر گروه‌های مستمری‌بگیران در سال 86، سازمان تامین اجتماعی ماهانه 280 میلیارد تومان به مستمری‌بگیران خود پرداخت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی تامین اجتماعی، رضا معینی در خصوص تغییرات حاصل شده در میزان مستمری‌های دریافتی بازنشستگان این سازمان گفت: در طول دو ساله اخیر این اداره کل علاوه بر انجام امور عادی و محوله، با اجرای چندین بخشنامه، دستورالعمل‌ و قانون توانست خدمات مطلوب‌تری را به بیمه‌شدگان خود ارائه کند.

وی افزود: اداره کل امور فنی مستمری‌های این سازمان با آغاز کار دولت نهم، در همان ابتدا با اجرای قوانینی، نظیر قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی، تمدید اجرای آیین‌نامه قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای مرحله سوم طرح ترمیم و افزایش میزان مستمری‌ها بر اساس نظام هماهنگ پرداخت، سعی کرد علاوه بر تامین رضایتمندی و اعتماد مستمری‌بگیران این سازمان، زمینه حل مشکلات آنها را نیز فراهم سازد.

معینی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در سال 85 با اختصاص 50میلیارد تومان اعتبار، مرحله سوم طرح همسان‌سازی و ترمیم حقوق مستمری‌بگیران قبل از سال 82 را به اجرا درآورد و با اختصاص این مبلغ، تمامی ما‌به‌التفاوت‌های متعلقه را پرداخت کرد.

از سوی دیگر با انجام یک بررسی کارشناسانه مشخص شد که بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در اکثر مناطق کشور در مورد مبادی پرداخت مستمری با مشکل مواجه هستند؛ از این رو طرح پرداخت مستمری بر اساس نوبت‌بندی و حروف الفبا به مرحله اجرا درآمد.

کد خبر 26519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز