شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

لازم نیست حتماً پول در صندوق بریزی. می‌توانی یک کتاب به صندوق اهدا کنی تا این کتاب مثل پروانه، پرواز کند و به یک مدرسه‌ی دور برود.

لطفاً این‌‌جا کتاب بریزید

طرح «کتاب برای همه»، برنامه‌ای است که از سوی مؤسسه‌ی خیریه‌ی «مهر گیتی» برگزار شده است. این صندوق سعی دارد با کمک نویسندگان و شاعران، کتاب‌هایی را جمع‌آوری کند و به کتابخانه‌ی مدرسه‌های مناطق محروم بفرستد.

فاطمه‌ سالاروند، مسئول صندوق اهدای کتاب این مؤسسه که دبیر بخش شعر هفته‌نامه‌ی دوچرخه هم هست، به‌ این پرسش‌ که این طرح شامل اهدای کتاب برای چه گروه سنی می‌شود؟ این‌طور پاسخ می‌گوید: «این کتاب‌ها می‌توانند مخاطبان کودک و نوجوان را از پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی در بر بگیرند.»

به‌گفته‌ی او، بسیاری از نویسندگان کودک و نوجوان مثل مصطفی رحماندوست، بیوک ملکی، آتوسا صالحی، شهرام شفیعی و افسانه شعبان‌نژاد در این کار کمک کرده‌اند و قرار است با نصب صندوق اهدای کتاب در مکان‌های عمومی، اقشار مختلف به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان هم به مشارکت در این طرح فراخوانده شوند.

more  اجرای طرح «کتاب برای همه»، توسط مؤسسه‌ی مهر گیتی

سالاروند می‌گوید: «صندوق‌های اهدای کتاب به شکل‌های فلزی سنگین برای نصب در مکان‌های عمومی و یا پلاستیکی و فایبرپلاست برای مکان‌های غیرعمومی تعریف شده‌اند و به دست نماینده یا نمایندگان امور فرهنگی مؤسسه مورد نظر گشوده خواهد شد.»

در این طرح علاوه بر اهدای کتاب، برنامه‌های قصه‌‌خوانی و شعرخوانی برای دانش‌آموزان هم در نظر گرفته شده است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به سایت مؤسسه‌ی مهر گیتی مراجعه کنید.

کد خبر 260219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز