همشهری آنلاین: به تازگی گزارشی درباره دانشگاه منتسب به دکتر محمدرضا عارف تحت عنوان «خوارزمی» و همنام بودن این دانشگاه با دانشگاه دولتی خوارزمی (تربیت معلم تهران) در همشهری آنلاین منتشر شد که معاون آموزشی وزارت علوم در پی پرسش خبرنگاران مبنی بر این همنامی، گفت: دانشگاه غیرانتفاعی خوارزمی طی سال‌های گذشته مسیر دریافت مجوز را طی کرده است.

به گزارش مهر، دکتر جعفر میلی‌منفرد معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مجوز داشتن دانشگاه غیردولتی خوارزمی منتسب به محمدرضا عارف خبر داد و گفت: دانشگاه منتسب به محمدرضا عارف دارای مجوز تاسیس است البته هنوز هیأت امنای این دانشگاه مشخص نشده است. از این رو، این دانشگاه هنوز فعالیتش را آغاز نکرده است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره مجوز این دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه غیرانتفاعی خوارزمی طی سال‌های گذشته مسیر دریافت مجوز را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی کرده است.

وی درباره تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی در استان تهران، تاکید کرد: تاسیس هر دانشگاه غیردولتی در تهران باید در کمیسیون ویژه‌ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شود.

به گفته میلی منفرد، هم اکنون در استان تهران 21 دانشگاه غیردولتی فعال است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بررسی صدور مجوز برای تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی در تهران و البرز، گفت: به دلیل شرایط استان‌های البرز و تهران، شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور داده کمیته‌ای با کمک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار کارشناسی دانشگاه‌‌های غیرانتفاعی در این دو استان را از سر گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیاری از متقاضیان این موسسات از چهره‌‌های سیاسی به شمار می‌آیند، بیان کرد: این افراد صرفاً سیاسی نیستند و بیشتر به عنوان هیئت موسس فعالیت می‌کنند و سال‌ها در عرصه آموزش فعالیت می‌کردند؛ حال تمایل دارند ظرفیتی را در خدمت به نظام آموزش عالی قرار دهند و ما نیز باید کمک کنیم تا این ظرفیت ملی در این عرصه نقش‌آفرینی کند.

کد خبر 258775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز