جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش بیان اینکه در حال حاضر ۵۸ هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: این نیروها به دلایل مختلف علی‌رغم اینکه معلم هستند، هیچ‌گونه فعالیت آموزش و پرورشی ندارند.

نظری در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره افزود: با توجه به اینکه ساماندهی نیروی انسانی یک پروژه دقیق، ظریف و زمانبری است به عنوان یکی از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش در اولویت کاری قرار دارد و با جدیت پیگیری می‌شود تا بتوانیم تعادل و چینش مناسبی را در سطح نیروی انسانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه براساس آمار در حال حاضر 58 هزار نیرو در آموزش و پرورش وجود دارد که عملا هیچ‌گونه فعالیت آموزش و پرورش ندارند اظهار کرد: بخش زیادی از این نیروها به علت عدم نظارت به صورت مطلوب به کار گرفته نشدند و عده‌ای نیز به علت داشتن مشکلات جسمانی امکان به کارگیری آن‌ها وجود ندارد. بنابراین برای سال تحصیلی پیش رو به دنبال ساماندهی این نیروها به شکل مطلوب هستیم.

به گفته رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پروش علی‌رغم وجود این تعداد نیروی مازاد، با کمبود 50 هزار نیرو نیز مواجه هستیم که عمده این کمبودها در مقطع ابتدایی است.

افزایش تعداد دانش‌آموزان در سال جاری

وی درباره تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی 94-93 نیز گفت: آمار دانش‌آموزان همواره در سنوات مختلف با نوسان مواجه بوده و علی رغم اینکه در سال‌های اخیر این افزایش با کندی صورت می‌گرفت اما پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید حدود 13 میلیون دانش‌آموز داشته باشیم که نسبت به سال تحصیلی 92 اندکی افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش همچنین از بازنشستگی 13 هزار فرهنگی در سال جاری نیز خبر داد.

کد خبر 258078
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز