چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

زهرا صالحی‌زاده: «وقت کم و اعمال بسیار»؛ این شرح حال تمام زنان کارمند است؛ زنانی که باید با یک دست چند تا هندوانه بزرگ بردارند و بی‌آنکه به هیچ کدام از این هندوانه‌ها ضربه‌ای وارد شود، آنها را به نقطه امن برسانند.

آشپزی به سبک کارمندی

یکی از این هندوانه‌ها که شاید مهم‌ترینش هم باشد رسیدن به کارهای خانه ازجمله آشپزی‌کردن است. راستی شما خانم شاغل، وقتی می‌رسید خانه و می‌بینید شوهر و احتمالا بچه‌ها همه تشنه و گرسنه منتظر شما هستند، چه کار می‌کنید؟ جز املت و تخم‌مرغ یا سوسیس و کنسر‌و یا ‌آخرش زنگ‌زدن به رستوران‌های نزدیک، چه کار دیگری از دست‌تان بر می‌آید؟ چند جور غذا بلدید که در وقت کم درست شوند؟ اگر به‌نظرتان پخت یک غذای خوشمزه زمانبر است و با وقت شما جور در نمی‌آید، این قسمت «همشهری‌دو» مخصوص شماست؛ شمایی که غیر از اینکه وقت‌تان کم است، ذائقه غذایی تنوع‌پذیری هم دارید و دوست دارید طعم‌های جدیدی را امتحان کنید. در ادامه با روش پخت 4مدل غذا و سالاد سبک آشنا می‌شوید که کارشناس آشپزی «حمیدرضارنجبر» دستور پخت آن را به ما داده و همه بین 5تا 25دقیقه زمان لازم دارند تا حاضر شوند. فقط به شرط اینکه مواداولیه‌اش را از قبل حاضر کرده باشید که این هم جزو کارهای هر روز زنان کارمند است؛ زنانی که وقتشان کم است و اعمالی که باید انجام دهند بسیار.

خوراک مرغ و قارچ

زمان مورد نیاز برای پخت: 20دقیقه
اگر ترکیب مرغ، خامه، سس و قارچ به‌نظرتان چیز دلچسبی می‌شود چه عالی. مواد لازم را طبق دستورالعمل آماده کنید تا سراغ دستور پخت برویم.
قبل از پخت بدانید: برای این غذا باید از قبل مرغ را به‌صورت خلال‌های نسبتا باریک (تقریبا به طول 2بند انگشت) برش دهید و کنار بگذارید تا موقع پختن غذا وقت‌تان را نگیرد. ضمن اینکه وقتی مرغ به این شکل برش بخورد فقط 5دقیقه زمان لازم است تا پخته شود. نکته دیگر اینکه در این غذا پوره سیب‌زمینی برای تزیین است. اگر فکر کردید وقت‌تان خیلی کم است، می‌توانید آن را از غذا حذف کنید و نکته آخر اینکه این دستور غذا برای 3نفر است.
مواد لازم:  سینه مرغ: 300گرم، عصاره مرغ: 1/4 عدد (قرص)، گشنیز ساطوری: 1قاشق غذاخوری، خامه: 50گرم، سس سفید:‌2/1پیمانه، پوره سیب‌زمینی و گوجه: به مقدار لازم، قارچ: به دلخواه، روغن کنجد: ‌1قاشق غذاخوری، نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم
طرز تهیه:  ابتدا سینه مرغ را از عرض آن برش می‌دهیم تا نازک شود و بعد در جهت بافت آن به‌صورت خلالی می‌بریم. سپس خلال‌های مرغ را با مقداری نمک و فلفل مزه‌دار کرده و با روغن کنجد تفت می‌دهیم. سپس قارچ‌ها را به‌صورت ورقه یا 4قاچ می‌بریم و روی مرغ‌ها می‌ریزیم تا آنها هم کمی تفت داده شوند. از آن طرف در یک ظرف دیگر عصاره مرغ، سس سفید و خامه را باهم مخلوط کرده و روی مواد تفت داده شده می‌ریزیم و همه مواد را زیر و رو می‌کنیم. وقتی مواد خوب باهم قاطی شدند، چیکن استراگانوف آماده است. اگر دوست داشتید می‌توانید آن‌را با چیپس خلالی و یا با استفاده از گشنیز، پوره سیب‌زمینی و مواد دلخواه دیگر تزیین و سرو کنید.

موهیتو

موهیتو نوشیدنی‌ای است که به‌شدت رفع تشنگی می‌کند و در ضمن خواص طبیعی زیادی دارد که خوراک ماه‌های گرم است. اما این را درنظر داشته باشید که شما هم می‌توانید در خانه‌تان برای فرزندان و همسرتان این نوشیدنی را تهیه کنید. کافی است کنار دست‌تان این مواد باشد: نعنای تازه، لیموترش، آب، شکر، یخ پودر شده و البته یک گوشت‌کوب چوبی . برای تهیه موهیتو کافی است، نعناع را در لیوان بریزید تا حدی که لیوان پر شود. بعد آن را با گوشتکوب چوبی له کنید. بعد از آن شکر را با آب مخلوط کنید تا شکر در آب حل شود. میزان شکر دلبخواه است پس هر میزان شیرینی که دوست دارید به نوشیدنی‌تان اضافه کنید، البته قطعا حواستان به سلامت خودتان هم باشد. بعد از اینکه آب، شکر و نعناع، مخلوط شدند اجازه دهید تا 3-2 دقیقه نعناع فرصت پیدا کند تا طعم خود را کاملا به آب بدهد تا آب مزه‌دار شود. سپس لیموها‌ی خردکرده را آبگیری کنید و به داخل لیوان بریزید و در نهایت یخ پودر شده را اضافه کنید و از این نوشیدنی خنک و خوشمزه لذت ببرید.

خوراک مرغ و سبزیجات

زمان مورد نیاز برای پخت: 15دقیقه
این خوراکی انواع و اقسام مختلفی دارد که با نام‌های گراتن بادمجان، گراتن سیب‌زمینی با قارچ، گراتن مرغ و بادمجان و... شناخته می‌شود. اینجا برای شما یکی از خوشمزه‌ترین گراتن‌ها را درنظر گرفته‌ایم؛ گراتن مرغ و سبزیجات.
پیش از پخت بدانید: برای پختن این غذا به فر یا مایکروفر نیاز است.
مواد لازم: سینه مرغ پخته شده: 1عدد، قارچ‌ساطوری:‌ نصف پیمانه،‌سیر ساطوری: 1حبه،‌جعفری ساطوری: 1قاشق غذاخوری، سس سفید: 5/1پیمانه، پنیر: 5/1پیمانه و زیتون سیاه برای تزیین به مقدار لازم، نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه: ابتدا سینه مرغ را ساطوری کرده و به همراه قارچ ساطوری تفت بدهید. سپس مخلوط این دو را با سیر، جعفری، سس سفید، نمک و فلفل مخلوط کنید و در ظرف مخصوص بریزید. سپس ظرف را در طبقه وسط فر در دمای 180درجه به‌مدت 8-7دقیقه قرار دهید تا پنیر آب شود. اگر می‌خواهید پنیر روی گراتن برشته‌تر شود بگذارید مواد چند دقیقه بیشتر داخل فر بماند.

سالاد ترش و شیرین

زمان مورد نیاز برای پخت: 15دقیقه
یک سالاد متفاوت 2نفره. این سالاد همانطور که از اسمش هم پیداست هم ترش است و هم شیرین. اگر ذائقه‌تان ریسک‌پذیر است یا می‌خواهید خانواده را با سالاد و دسرهای متنوع و جدید غافلگیر کنید این مخصوص شماست.
پیش از پخت بدانید: خیلی‌ها، میوه را در سالاد و غذا دوست ندارند و طعم شیرین غذا یا سالاد برایشان عجیب است. پیش از اینکه این سالاد را درست کنید بد نیست ذائقه افراد خانواده را بررسی کنید.
مواد لازم: کاهو پیچ: 1عدد، سیب سرخ: 1عدد، موز: 1عدد، لیمو ترش: ‌1عدد،‌سس خردل: 2قاشق غذاخوری،‌سس مایونز: 2قاشق غذاخوری، خامه: 1قاشق غذاخوری،‌روغن زیتون:‌1فنجان،‌فلفل سیاه، پودر سیر، فلفل قرمز: به مقدار لازم ،‌مربای توت‌فرنگی: 1قاشق غذاخوری
طرز تهیه:  کاهو پیچ را خرد کرده موز را به‌صورت اریب برش زده با کاهو مخلوط می‌کنیم. سیب خرد‌شده را اضافه کرده و نصف یک لیموترش که هسته‌اش را گرفته‌ایم‌ حبه‌قندی خرد ‌ و به مواد اضافه می‌کنیم.
روغن زیتون را با آب نصف 1لیموترش مخلوط و سپس سس مایونز، خامه، سس خردل و مربا اضافه می‌کنیم در آخـــــر فلفل‌سیــاه، پودر سیـر و فلفل قرمز را به سس می‌افزاییم.

 

کد خبر 257022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز