همشهری آنلاین: سخنگوی دولت با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه بیش از یک هزار میلیارد تومان از محل انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی درآمد نصیب دولت می‌شود، درباره اجرای موارد مرتبط با ایثارگران در بودجه ۹۳ گفت: هیچ مشکلی برای تدوین آیین‌نامه اجرایی آن نداریم.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت با بیان اینکه قیمت بنزین هنوز مشخص نشده است، گفت: هیأت وزیران تا پایان هفته در این باره تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه میزان سهمیه و سایر موارد مربوط به قیمت حامل‌های انرژی در گزارش آتی هیأت وزیران خواهد بود، درباره میزان انصراف‌دهندگان یارانه نقدی افزود: جمع‌بندی درباره آمار انصراف‌دهندگان در حال انجام است و در نشست خبری هیأت دولت به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

نوبخت درباره پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پردرآمدهایی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده‌اند حذف می‌شوند یا خیر، گفت: دولت قطعاً قانون را اجرا می‌کند و در این راستا بند (9) تبصره 21 قانون بودجه 93 که درباره هدفمندی یارانه‌ها است تکالیفی برای دولت تعیین کرده که ما نیز بر اساس قانون امور را پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه درآمدی از محل انصراف از یارانه نقدی برای دولت تعیین نشده است، گفت: درآمدهای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از دو منبع که در تبصره 21 قانون بودجه ذکر شده است تامین می‌شود به طوری که 48 هزار میلیارد تومان از محل اصلاح و افزایش قیمت‌ها و 11 هزار و 300 میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور درآمد کسب می‌شود.

دولت از افزایش قابل توجه نرخ حامل‌های انرژی استقبال نمی‌کند

نوبخت افزود: به دلیل اینکه دولت در نظر دارد نرخ تورم را به کمتر از 25 درصد تقلیل دهد از افزایش قابل توجه قیمت حامل‌های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها استقبال نمی‌کند؛ از این جهت یک گزینه فراروی مردم قرار دادیم که با انصراف برخی از دریافت یارانه نقدی فرصتی ایجاد شود تا از منابع حاصله از این بخش برای ارائه خدمات بهداشت و درمان و فعال کردن واحدهای تولیدی استفاده کنیم.

درآمد یک هزار میلیارد تومانی دولت از محل انصراف‌دهندگان یارانه نقدی

نوبخت ادامه داد: بنابراین هر میزان درآمدی که از محل انصراف یارانه‌بگیران حاصل شود در جهت بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین در جهت فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی و افزایش اشتغال بهره می‌گیریم که بر اساس برآوردهای اولیه بیش از یک هزار میلیارد تومان از محل انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی درآمد نصیب دولت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور افزود: دولت نه تنها از محل افزایش قیمت‌ها ریالی برای امور جاری برداشت نمی‌کند بلکه 11 هزار و 200 میلیارد تومان از خزانه کل کشور به بودجه هدفمندی اضافه می‌کند تا خدمت بیشتری به مردم ارائه دهد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون افراد نیازمند متقاضی باید برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کنند ضمن اینکه بر اساس قانون بودجه دولت مسئول تعیین سقف درآمدی شده است که البته برای شناسایی نیازمندان در فرم ثبت‌نام چند دامنه درآمدی کمتر 600 هزار تومان، بین 600 هزار تا یک میلیون تومان و بیش از 2 میلیون 500 هزار تومان را مشخص کردیم و مردم نیز اطلاعات خود را وارد کردند که دولت نیز هر سقفی را تعیین کند می‌تواند بر اساس آن و اطلاعاتی که مردم در سامانه ثبت کرده‌اند افراد را شناسایی کند که این سقف درآمدی در یک جلسه هیأت دولت مشص می‌شود.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ابلاغ قانون خدمات ایثارگران نیز گفت: ضوابط اجرایی مواردی که در ارتباط با ایثارگران در قانون بودجه 93 درخصوص ایثارگران آمده بود به تصویب رسیده است و هیچ مشکلی برای تدوین آیین نامه اجرایی آن نداریم.

کد خبر 256958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز