همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش‌های مشترک با مدیریت مشترک ارتش و سپاه در سال جاری خبر داد.

سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در گفت‌و‌گو با تسنیم، از برگزاری رزمایش‌های مشترک با مدیریت مشترک ارتش و سپاه در سال جاری خبر داد و گفت: ما در طول سال جاری برنا‌‌مه‌های رزمایشی مختلفی را خواهیم داشت که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری رزمایش‌های مشترک است.

رزمایش‌های امسال متنوع و پیشرفته‌تر خواهد بود

فرمانده کل ارتش گفت: رزمایش‌های امسال متنوع‌تر و پیشرفته‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود. در رزمایش‌هایی که ارتشی خواهند بود، برادران سپاه حضور خواهند داشت و در رزمایش‌هایی که سپاه خواهد داشت نیز از برادران ارتش حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری رزمایش مشترک رسانه‌ای خواهد شد یا خیر، گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و فعلاً در مرحله مقدماتی و برنامه‌‌ریزی این کار هستیم.

سرلشکر صالحی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر "طرف‌های مذاکره‌کننده با جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات 1+5 خواستار کاهش برد موشک‌های ایرانی و همچنین عدم برگزاری رزمایش‌های موشکی شده‌اند، نظر شما در این باره چیست؟" پاسخ داد: هیچ کشوری درباره اقتدار دفاعی و توان بازدارندگی خود معامله نمی‌کند، تیم مذاکره کننده هسته‌ای آگاه به همه امور و مسائل هستند.

رزمایش‌ها هیچ‌گاه محدود نشده و نخواهد شد

فرمانده کل ارتش همچنین تصریح کرد: رزمایش‌های ما هیچ‌گاه محدود نشده و نخواهد شد و همان‌گونه که تاکنون بدون وابسته به قدرت‌های خارجی توان دفاعی و بازدارندگی خود را افزایش داده‌ایم، من‌بعد نیز با اتکا به توانمندی‌های داخلی خود تجهیزات جدیدی را خواهیم ساخت.

کد خبر 256937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز