همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تمامی تحرکات منطقه‌ای و فرامنطقه ای شبانه روزی رصد می‌شود.

احمد رضا پوردستان

به گزارش تسنیم، امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز سه شنبه در صبحگاه مشترک یگان‌های نزاجا طی سخنانی گفت: تمامی تحرکات منطقه‌ای و فرامنطقه ای شبانه روزی رصد می‌شود و متناسب با ظرفیت‌ها آمادگی مقابله و پاسخ در نیروهایمان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: قول می‌دهم نیروهای مسلح هیچ‌گاه غافلگیر نخواهند شد؛ اگر تهدیدی خودنمایی کند، پاسخ دوم ما مهلک‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: اهل تجاوز نیستیم اما اگر تجاوزی صورت گیرد تهدید کننده را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

امیر پوردستان ادامه داد: دستگیری ریگی اقدام مشترک وزارت اطلاعات، پدافند هوایی و نیروی هوایی بود. تمام آسمان کشور تحت کنترل و سیطره رادارهای برد بلند، کوتاه و متوسط ارتش است.

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نقش بسزایی در تصمیم گیری حضرت امام(ره) در حفظ ارتش داشتند و نامگذاری ارتش به نام کلمه طیبه از افتخارات ارتش است.

امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامی داشتن فرا رسیدن 29 فروردین سالروز نیروی زمینی ارتش گفت: 29 فروردین روزی است که امام(ره) با تصمیم شجاعانه به تفکر دشمن در انحلال ارتش خط بطلان کشیدند.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ساختار قدرت جهانی دو قطبی که یک قطب آن آمریکا و قطب دیگر شوروی بود، وجود داشت و ایران برای آمریکا کشور مهم و استراتژیکی به حساب می‌آمد.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن ایران در آبراه استراتژیک تنگه هرمز، بازار مصرف محصولات آمریکایی، ژاندارم منطقه و جبهه مقاومت‌ها در برابر شوروی، امتیازاتی بود که آمریکا آن را در ایران می‌دید، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی تعبات سنگینی برای آمریکا داشت و آنها به خوبی می‌دانستند ادبیات و شعارهای جمهوری اسلامی ایران به مرزهای این کشور باقی نخواهد ماند و به سایر کشورها نیز سرایت خواهد کرد و به همین دلیل نیز از 23 بهمن 57 تلاش خود را برای براندازی انقلاب به کار بستند.

پوردستان، محاصره اقتصادی، منزوی سازی، بمب‌گذاری، ترورهای کور و هوشمند را از اقدامات آمریکا در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطر نشان کرد: آنها نهایتا گزینه نظامی را در دستور کار خود قرار دادند اما باز نتوانستند نظام مقدس جمهوری اسلامی را ساقط کنند چرا که در برابر خود یک ارتش جوان وفادار، رهبر کبیر انقلاب اسلامی را دیدند. از این رو نیز طرح انحلال ارتش را به راه انداختند اما امام راحل با تصمیم شجاعانه خود، روح و جان دوباره‌ای به ارتش بخشیدند که در این تصمیم تاریخی انقلاب، تصمیم‌سازی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاثیر شگرفی داشت.

فرمانده نیروی زمینی بر همین اساس خاطر نشان کرد: حضور فرمانده کل قوا در ارتش پس از پیروزی انقلاب و شناخت جامع ایشان از ارتش، سبب تصمیم تاریخی حضرت امام(ره) شد و اینکه فرمانده کل قوا، ارتش را شجره طیبه نامیدند برای ما مدال افتخاری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرزندان ارتش، لحظه آسایش را برای خود حرام می‌دانند و شبانه‌روزی در حال رصد تحرکات هستند، تصریح کرد: امروز حضور مقتدرانه‌ای در همه عرصه‌ها داریم. نیروی دریایی پرافتخار ما مقتدرانه در آب‌های بین‌المللی پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار در آورده‌اند.

پوردستان با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این تحریم‌ها بستر مناسبی برای رشد استعدادهای جوانان ایرانی شد و ثمرات آن را روز به روز در پیشرفت جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم.

در پایان این مراسم از برخی از خانواده‌های شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس با اهدای لوحی تقدیر شد.

کد خبر 256002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز