شنبه ۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: با فرارسیدن 29 ژوئن، علاقه‌مندان بسیاری توانستند یکی از به یادماندنی‌ترین ابزارهای حال حاضر دنیا، یعنی آیفون را ملاقات کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از صبح روز پنج‌شنبه، 28 ژوئن، هزاران نفر در صف ایستادند تا این اعجوبه شرکت اپل را خریداری کنند.

آیفون که مجموعه‌ای از ابزارهای مورد نیاز را در خود دارد، می‌تواند تمامی نیازهای کنونی بشر را برآورده کرده و آنها را قادر می‌سازد در هر مکان و موقعیتی به کارهای روزمره خود برسند.

این ابزار که چندین ماه است در حال آماده سازی و ورود به بازار است، مجموعه‌ای از یک تلفن همراه هوشمند، یک آیپاد(دستگاه پخش موزیک و فیلم شرکت اپل) و یک نمایشگر اینترنت که امکان سرویس‌دهی به صورت بی‌سیم را داراست، است.

این دستگاه دارای یک صفحه قابل لمس برای اجرای دستورات کاربران است که 3.5 اینچی بوده و با هارد 4 گیگابایتی به قیمت 499 دلار و با هارد 8 گیگابایتی 599 دلار عرضه خواهد شد.

گزارش آسوشیتدپرس حاکی از آن است که در آمریکا، به خصوص در سانفرانسیسکو، بسیاری از مردم در مقابل فروشگاه اصلی اپل و شرکت AT&T صف کشیده‌اند تا این ابزار را خریداری کنند.

لازم به ذکر است فروش آیفون تنها توسط فروشگاههای اپل و AT&T   در سراسر جهان صورت می‌گیرد ولی اپل مشخص نکرده که در اولین مرحله چه تعدادی از این دستگاه آماده فروش است و به همین دلیل، بسیاری از کاربران از خرید اینترنتی چشم‌پوشی کرده و با مراجعه مستقیم، قصد دارند خرید خود را حضوری انجام دهند.

این اقدام اپل، خشم بسیاری از رقبا را برانگیخته، زیرا آنها اعتقاد دارند که اپل با این روش و تبلیغات بسیار، کاربران را تشنه دیدار آیفون کرده و بسیاری از آنها در چند ماهه اخیر خرید خود را به تعویق انداخته‌اند تا آیفون را خریداری کنند.

شرکت Palm مهم‌ترین رقیب آیفون در بازار تلفن‌های همراه هوشمند، در سه‌ماهه دوم امسال، 43 درصد کاهش در سود داشته است که مسئولان این شرکت دلیل آن را ورود آیفون و افزایش هزینه‌ها اعلام کرده‌اند.

باید منتظر ماند و دید که آیا آیفون می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟

کد خبر 25395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز