دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: تنها چند روز از ورود آیفون، تلفن همراه هوشمند شرکت اپل، به بازار می‌گذرد که اعتراض‌های بسیاری از سوی رقبا و خریداران، مسئولان اپل را نشانه رفته است

آیفون که به گفته بسیاری از کارشناسان می‌بایست یکی از بی‌نظیرترین و کارآمدترین دستگاههای سال‌های اخیر باشد، روز 29 ژوئن وارد بازار شد و از طریق سایت اپل، فروشگاه‌های اپل و فروشگاه‌های AT&T در سراسر جهان به فروش رسید.
اولین گزارش‌ها حاکی از ازدحام علاقه‌مندان در درب فروشگاه‌ها بوده که برخی را وادار به انتظار بسیار طولانی و حتی خوابیدن پشت درب فروشگاه کرده است. دلیل این امر نیز اقدام نسنجیده اپل در محدود کردن مراکز فروش و همچنین اعلام نکردن تعداد دقیق آیفون موجود در انبارهای این شرکت است که باعث نارضایتی بسیاری از علاقه‌مندان شده است. بسیاری بر این باورند که اپل با تولید تعداد محدود از این دستگاه، ‌قصد دارد آن را در اختیار تعدادی از کاربران قرار داده و مابقی را منتظر سری جدید خود کند و طبیعتا قیمت را نیز افزایش دهد. این طرز تولید و ارائه محصول نیز، اعتراض تعدادی از رقبای اپل را دربرداشته است. آن‌ها معتقدند که مسئولان اپل با استفاده از قدرت مالی و تبلیغاتی خود، کاربران را تحت سلطه خود درآورده و امکان رقابت را از رقبای ضعیف‌تر خود سلب ‌کرده‌اند.
امروز نیز گزارش جدیدی از سوی آسوشیتدپرس مبنی بر نارضایتی جدید در بین افرادی که آیفون را خریداری کرده‌اند منتشر شده است. در این گزارش آمده است که بسیاری از افرادی که دستگاه را خریداری کرده‌اند پس از گذشت دو روز  هنوز موفق نشده‌اند از تلفن‌ همراه خود استفاده کنند و سرویس‌دهی آن با مشکل مواجه شده است. این افراد پیامی مبنی بر احتیاج به زمان بیشتر برای راه‌اندازی را دریافت می‌کنند.
مسئولان اپل در واکنش به مشکل به وجود آمده اعلام کرده‌اند که کاربران می‌بایست ابتدا دستگاه خود را در سایت AT&T  یا اپل ثبت‌نام کرده تا پس از مدت کوتاهی راه‌اندازی گردد. این درحالیست که اکثر کاربران اعلام کرده‌اند که در اولین فرصت ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند ولی هنوز سرویس آنها راه‌اندازی نشده است. کارشناسان دلیل ایراد به وجود آمده را راه‌اندازی یک باره تعداد زیادی آیفون می‌دانند که باعث گردیده ترافیک سرورهای اپل افزایش یافته و نتواند به سرویس‌دهی آنلاین بپردازد.
آیفون مجموعه‌ای کامل از ابزارهایی است که اکنون می‌تواند تمام نیازهای الکترونیکی افراد را برطرف کند و در ضمن با ابعاد کوچک، میتواند همواره به همراه کاربر باشد. آیفون علاوه بر اینکه یک تلفن همراه هوشمند است، دارای سیستم پخش موزیک و فیلم اپل یا همان آی‌پاد است و امکان برقراری ارتباط بی‌سیم برای ارائه سرویس اینترنت را نیز داراست.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 25626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز