همشهری آنلاین: ارتش سوریه ۴۰ عضو گروه تروریستی ˈجبهه النصرهˈ و دو فرمانده این گروه را در حومه ˈلاذقیهˈ به هلاکت رساند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه ˈالمیادینˈ روز سه شنبه 93/01/05 اعلام کرد: بیش از 40 عضو گروه تروریستی موسوم به ˈجبهه النصرهˈ در جریان درگیری با نیروهای ارتش سوریه در شهر ˈکسبˈ در حومه لاذقیه کشته شدند.

خبرنگار المیادین گفت: فرمانده‌هان جبهه النصره در ˈجبل ترکمانˈ و منطقه ساحل سوریه در بین کشته‌های این درگیری‌ها بودند. ارتش سوریه در همین درگیری‌ها دستکم 12 عضو جبهه النصره را هم به اسارت گرفت.

شهر کسب در روزهای اخیر یکی از کانون‌های مهم درگیری بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح است. افراد مسلح می کوشند که مواضع خود را در اطراف کسب تثبیت و تقویت کنند. آنان دو روز پیش وارد منطقه کسب شدند و چند ساعت آن را تحت اشغال داشتند، اما به دلیل تمرکز آتش توپخانه و حملات هوایی ارتش سوریه مجبور به خروج از کسب شدند.

در حالیکه دمشق دولت ترکیه را به ایفای نقشی اساسی در نبردهای جاری در ساحل سوریه متهم کرده، مخالفان دولت سوریه هم در اظهارات خود نقش ترکیه در این نبردها را برجسته می‌دانند. رییس شورای نظامی معارضان در ˈادلبˈ که وابسته به ستاد ارتش آزاد است، تاکید کرد که یکی از دلایل موفقیت افراد مسلح در نبردهای ساحل سوریه، دریافت مقادیر زیادی از سلاح و مهمات از ترکیه است که توپ‌های ضد هوایی و راکت هم جزو این سلاح‌ها است.

ارتش سوریه و نیروهای ˈدفاع ملیˈ کنترل حومه لاذقیه را در دست گرفته اند و نیروها و تسلیحات ارتش برای ضد حمله علیه گروه های مسلح تقویت شده است. هواپیماهای سوری در ˈربیعهˈ در حومه لاذقیه یک ستون از نیروهای مسلح را که عازم مناطق درگیری در کسب بود، هدف قرار دادند. چند نوبت حمله هوایی هم علیه مناطقی نزدیک مرز سوریه و ترکیه و گذرگاه مرزی کسب و مناطق تجمع افراد مسلح انجام شد. ارتش سوریه تسلط افراد مسلح بر منطقه کسب را تکذیب و شاهد این امر را ادامه درگیری‌ها اعلام کرد.

کد خبر 253921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز