همشهری آنلاین: هنگامی که نوه حسام الدین‌چلبی، بانو اسین چلبی، از استاد شجریان خواست تا نوای سحرانگیزش را سر دهد، شجریان به جایگاه رفت و گفت که بدون ساز خواهد خواند.

 به گزارش همشهری‌ آنلاین استاد محمد رضا شجریان که عصر سه شنبه 5 تیر برای حضور در اختتامیه همایش عبدالباقی گولپینارلی و شنیدن آواز شاگرد نامی‌اش علی جهاندار به تالار علامه امینی دانشگاه تهران رفته بود [محمد رضا شجریان در همایش عبدالباقی گولپینارلی] به اجرای قطعاتی آوازی با اشعاری از مولانا پرداخت.

وی ساعت 5 عصر به تالار علامه امینی آمد و با تشویق حاضران روبرو شد. پس از اجرای علی جهاندار با تمبک محبی و سه تار میرجلالی، نوبت به سخنرانی دکتر بهاء الدین خرمشاهی رسید و پس از ان به پاس ترجمه‌های فراوان و خوب دکتر توفیق سبحانی از آثار زنده یاد گولپینارلی از وی دعوت شد تا لوح سپاس همایش را بگیرد که در این لحظه مجری برنامه از استاد شچریان هم دعوت کرد که به صحنه بیاید.

وقتی لوح سپاس داده شد، بانو چلبی با بیان خاطره‌ای گفت: چند سال قبل آقای شجریان در قونیه نوای سحرانگیزی که مولانا از آن یاد می‌کند را به گوش ما رساندند و چه خوب است که خواهش مرا بپذیرند و این بار نیز این نوا و آواز را در این سالن به سمع ما برسانند.
پس از این سخنان بهروز رضوی، مجری برنامه و حاضران در همایش با تشویق فراوان از استاد خواستند که به صحنه برود.

آقای شجریان پیش از اجرا گفت که به احترام آنکه برنامه قبلی با ساز اجرا شده است، برنامه را بدون ساز اجرا خواهد کرد و سپس یکی از اشعارمولانا را خواند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که حضور آقای شجریان پیش بینی نشده بود، اما با توجه به سابقه اجرای برنامه‌های ناگهانی از سوی این چهره نامی پیش بینی می‌شد که استاد در این همایش به اجرای برنامه بپردازند.

کد خبر 25207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز