سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

من: رنگ من آبی است! نه فقط به‌خاطر استقلال؛ من اصلاً آبی را دوست دارم.

رنگی برای خودم

تو: رنگ من صورتی است.

او: من سفید را دوست دارم و...

هرکدام از ما در انتخاب لباس‌هایمان رنگ یا رنگ‌هایی را  در نظر داریم یا ناخودآگاه به سمت آن رنگ کشیده می‌شویم. رنگی که فکر می‌کنیم به ما می‌آید، اما فارغ از این که کدام رنگ به ما بیش‌تر می‌آید و در تن ما شیک‌تر به‌نظر می‌رسد، باید رنگی وجود داشته باشد که بیش‌تر دوستش داریم.

 روان‌شناسان معتقدند که ما تحت‌تأثیر رنگ‌ها هستیم.

این‌که چه‌قدر بحث‌های روان‌شناسی رنگ‌ها علمی و ثابت‌شده و درست است، مورد بحث ما نیست.

درباره‌ی رنگ‌ها نظرهای روان‌شناسی‌ و تست‌های متعددی وجود دارد. مثل این‌که چه رنگی را بیش‌تر از بقیه دوست داری؟ یا انتخاب کارت‌های رنگی یا رنگ روز تولد و....حتی تست رنگی اسم شما!

اما در واقع رنگ‌درمانان معتقدند که هر‌رنگ، خصوصیت‌های منحصر به‌فرد درمانی و تعادل بر‌انگیزی دارد و رنگ‌ها می‌توانند تا اعماق نیروی ادراک ما نفوذ کنند.

 این‌روزها اگر می‌خواهی رنگ لباس، انتخاب کنی یا قرار است کاغذ‌دیواری یا رنگ اتاقت عوض شود، می‌توانی نیم‌نگاهی هم به خاصیت رنگ‌ها داشته باشی.

البته چون تعداد رنگ‌ها زیاد است، در این‌جا بعضی از خواص سه رنگ اصلی می‌پردازیم.

 

زرد

نقطه‌ای در بدن انسان هست که بیش‌تر از بقیه‌ی نقاط بدن، از رنگ زرد تأثیر می‌گیرد و آن ذهن آدم است.

تمام فعالیت‌های ذهنی انسان به وسیله‌ی نیروی رنگ زرد به حرکت در می‌آید. از طرفی رنگ زرد برای از بین بردن ناملایمات و ناامیدی مفید است. به‌وسیله‌ی رنگ زرد، می‌توان خوش‌بینی و اعتماد به‌نفس را در خودمان افزایش دهیم.

رنگ‌درمانان معتقدند سیستم عصبی، معده، روده‌ها، کلیه‌ها تحت تأثیر این رنگ قرار دارند و اگر ناراحتی در آن‌ها ایجاد شود در کنار درمان‌های پزشکی می‌توان از رنگ زرد هم استفاده کرد.

 

قرمز

رنگ قرمز به سبب داشتن انرژی شدید در خود، تحریکات و احساسات فیزیکی را بیدار می‌کند.

اما باید توجه داشت اگر رنگ قرمز زیاد مورد استفاده قرار بگیرد، ممکن است موجب ناملایمات احساسی و افسردگی‌های ناپایدار شود.

رنگ‌درمانان معتقدند که رنگ قرمز  باعث افزایش فشار خون می‌شود و برای افرادی که دارای فشار خون پایینی هستند، مفید است.

 

آبی

رنگ آبی حالت خنک‌کنندگی سیستم انرژی را دارد و به‌طور کلی رنگی است که حالت آرام بخشی و استراحت دهندگی دارد. از طرفی این رنگ، قدرت پیش‌بینی  و حدس‌زدن را افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید از رنگ آبی استفاده کنید، همیشه آن را همراه با رنگ‌های گرم مثل قرمز و نارنجی به‌طور مشترک مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ‌های گرم، باعث می‌شود که احساسات هنری و فکری شما افزایش پیدا کند.

کد خبر 251778
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز