همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران نرخ‌های پیشنهادی شهرداری جهت خرید آرم طرح ترافیک را اعلام کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران نرخهای پیشنهادی شهرداری جهت خرید آرم طرح ترافیک را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا خسرو دانشجو روزیکشنبه 3 تیربا اشاره  به ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران معتقد است که باید تدابیری برای کاهش تقاضای آرم طرح ترافیک صورت گیرد لذا بر همین اساس قیمتهای آرم طرح ترافیک را تعیین کرده‌اند.

دانشجو افزود: پس از بحث و بررسی مقرر شد تا جانبازان بالای 50 درصد به پیشنهاد شورای شهر از آرم ترافیک رایگان بهره‌مند شوند که این تسهیلات برای اولین بار به آنها تعلق می‌گیرد.

دانشجو گفت: قیمت پیشنهادی شهرداری برای مشاغل نیازمند آرم طرح ترافیک همچون خبرنگاران، پزشکان و همچنین خانواده‌های شهدا، ایثارگران، بیماران خاص، معلولان و سایر جانبازان نیز 20هزار تومان بود که این مبلغ نسبت به سال گذشته تغییر نیافته است.

سخنگوی شورای شهر تهران نرخ خرید آرم طرح ترافیک برای اشخاص حقیقی را 250هزار تومان اعلام کرد و گفت: صدور آرم برای این افراد نیز با بررسی استدلالها و در صورت تشخیص نیاز واقعی آنها با قیمت یاد شده، ارائه می‌شود که این مبلغ نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی میزان این افزایش را اعلام نکرد و ادامه داد: افزایش چشمگیری در قیمت صدور آرم طرح ترافیک برای شرکتها، نهادها،‌ ادارات و دستگاههای دولتی صورت گرفته، بطوریکه نرخ صدور آرم طرح ترافیک، 750هزار تومان تعیین شده که این رقم سال گذشته 220هزار تومان بوده است.

دانشجو علت اصلی این افزایش را خروج آنها از تهران و یا محدوده طرح ترافیک خواند و گفت: بسیاری از شرکتها و ادارات غیرضروری، در تهران هستند که باید از شهر و یا حداقل از محدوده طرح ترافیک خارج شوند، لذا مسئولین شرکتها باید بررسی کنند که آیا ارزش دارد برای آرم طرح ترافیک 750 هزار تومان بپردازند یا بهتر است از محدوده طرح ترافیک و تهران خارج شوند.

وی یادآور شد: دستگاههای دولتی که با استقرار در شهر تهران به ارائه خدمات می‌پردازند نیز باید هزینه‌های مربوط به شهر را بپردازند.

دانشجو تاکید کرد: اخذ قیمت بالا از اشخاص حقوقی از شرکتها، نهادها و دستگاههای دولتی به معنای گرفتن امتیاز نیست بلکه علت اصلی این تصمیم، خروج آنها از محدوده طرح ترافیک و یا تهران است.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران تعداد صدور آرم ترافیک در تهران هیچ افزایشی نخواهد یافت و طبق سال گذشته فقط 90هزار آرم صادر می‌شود.

وی یادآور شد: صدور آرم طرح ترافیک مکانیزه انجام می‌شود و متقاضیان باید تقاضای خود را از طریق سایت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و اینترنت ارائه کنند و پس از بررسی آرم با پست برای آنها فرستاده می‌شود.

دانشجو در ادامه بیان کرد: اعضای شورای شهر در این جلسه خواستار تعدیل قیمت آرم طرح ترافیک برای اشخاص حقیقی شدند و اعلام کردند که تعیین قیمتها نیازی به مصوبه شورا ندارد و شورا تنها از بعد نظارتی این بحث را پیگیری می‌کند.

وی در ادامه از تصویب یک فوریت طرح انتخاب ذیحساب و عوامل ذیحسابی در شهرداری تهران خبر داد و گفت: این طرح به صورت دو فوریت از سوی اعضای شورای شهر ارائه شده بود و آنها معتقدند که ذیحساب باید هنگام دستور خرج در کنار شهردار تهران همچون بسیاری از دستگاههای دولتی به منظور تطبیق آن دستور با قوانین حضور داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این طرح به صورت دو فوریتی از سوی اعضا ارائه شده بود که برای بررسی بیشتر در کمیسیونها یک فوریت آن تصویب شد.

دانشجو بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری به اجرای نظام مدیریت محیط زیست را از دیگر دستور جلسه روز یکشنبه عنوان کرد و گفت: یک فوریت این طرح نیز پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

دانشجو با اشاره به بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه خودروهای ون گفت: بخشی از این لایحه در جلسات قبلی مصوب شده بود که مابقی آن نیز به طور کامل تصویب و نرخهای خطوط مشخص شد و سازمان تاکسیرانی نیز موظف شد که نرخها را در خطوط و بر روی شیشه خودروها نصب کند.

وی یادآور شد: اعضای شورای شهر تاکید کردند که خودرو ون باید از تکنولوژی و استاندارد مناسبی برخوردار بوده و همچنین تعدادی از این خودروها به استفاده بانوان اختصاص یابد.

دانشجو در پایان از دیدار اعضای شورا، شهردار و کلیه معاونان و مدیران شهر با مقام معظم رهبری در روز دوشنبه خبرداد و گفت: با حضور در این دیدار از رهنمودهای مقام معظم رهبری استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 24999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز