سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

آیدا ابوترابی: این خانه‌ها سبک‌اند،‌ سبک و قابل حمل! می‌گویید سبکی چه ربطی به محیط‌ زیست دارد؟ وقتی بتوان با کم‌ترین تخریب و کم‌ترین مصالح خانه‌ ساخت، ‌این یعنی که در بسیاری از فرایندهای ساختمان‌سازی، مثل تأمین انرژی و حمل و نقل و... صرفه‌جویی شده است.

خانه‌ نگو، پَر بگو

این خانه‌های خلاقانه و سبک، قابل حمل هستند و امکانات لازم برای زندگی در آن‌ها فراهم شدنی است. البته این خانه‌ها متناسب با جغرافیاهای خاصی ساخته شده‌اند و با محیط پیرامونشان سازگارند!

* * *

این خانه‌ با یک کامیون معمولی، قابل جابه‌جایی است. استحکام خوبی دارد و معماران اسپانیایی در ساخت آن به حفظ انرژی توجه کرده‌اند. موقع نصب این خانه کافی است از کامیون پایین بیاوریدش و به سیستم لوله‌کشی و برق و... وصلش کنید. خانه‌ برای زندگی مهیاست!

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۳

 

چادری مقاوم که از پلی‌کربنات سبک ساخته شده است و می‌توان آن را در دل طبیعت،‌ برپا کرد. البته همان‌طور که می‌بینید، جای خوابش در یک کلبه است و برای استفاده از سرویس بهداشتی باید به کلبه‌ی بغلی مراجعه کنید!

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۳

 

این خانه در نیوزیلند قرار دارد و همه‌ی امکانات لازم را برای زندگی ‌دارد. یک خانواده‌ی چهار نفره می‌توانند در آن زندگی کنند. برپا کردن این خانه تنها به ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد. برای یک تعطیلات یک‌ماهه در جنگل، بد نیست یکی از این‌ها را داشته باشیم؟ نه؟

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۳

 

این خانه در بلژیک ساخته شده و هدف از آن تأکید بر پایداری و حفاظت از محیط‌ زیست بوده است. دو کابین پنج و شش و نیم متری که توالت،‌ آشپزخانه و تراس دارد. این خانه بالای سطح زمین قرار دارد و برای دوستداران زندگی در جنگل بسیار جالب است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۳

 

این یک خانه‌ی تابستانی برای اقامت در منطقه‌ی اسکاندیناوی است. از الوارهای چوبی و ورق‌های فلزی ساخته شده است و روی سطوح ناهموار مثل زمین‌های دارای سنگ‌ریزه قابل نصب است. مساحت این خانه ۹۰ مترمربع است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۳

 

این خانه‌ی جمع و جور،‌ در نمایشگاه «معماری برای ضرورت» در سوئد عرضه شده است. هدف سازندگان آن، ‌ساخت خانه‌ای کم‌خرج و ساده برای دانشجویان و دانش‌آموزان بوده است. مساحت این خانه، ۱۰ مترمربع است، اما نور کافی دارد و برای تمرکز و فکر کردن بسیار مناسب است!

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۳

کد خبر 249894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز