دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

خب الآن زمان مناسبی برای عمونوروز است. حالا که همه‌‌چیز رنگ و بوی رایانه‌ای گرفته است، عمو‌نوروز رایانه‌ای هم به دیدارتان می‌آید. جریان چیست؟ دو بازی جدید رایانه‌ای، تولید مرکز سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

عمونوروز با بازی رایانه‌ای آمد

«عمو‌نوروز و رؤیای آدم‌برفی» و «گوسفندان بازیگوش» دو بازی رایانه‌ای هستند که در مراسمی هم‌زمان با دهه‌ی فجر رونمایی شدند. امیرمحمد رضایی و شهاب کشاورز طراحی و برنامه‌نویسی این دو بازی رایانه‌ای را برعهده داشته‌اند.

امیرحسن سلام‌زاده، کارشناس مسئول طراحی بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره‌ی این دو بازی جدید به هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «بازی عمونوروز و آدم‌برفی به شکل پلت‌فرمینگ ساخته شده است. این‌جا عمو‌نوروز و آدم‌برفی دو شخصیت بازی هستند. این دو به راه می‌افتند و در راه به موانعی برخورد می‌کنند که باید این موانع از سرِ راه برداشته شوند.»

او درباره‌ی بازی گوسفندان بازیگوش هم می‌گوید: «این بازی رایانه‌ای، بیش‌تر مدیریت زمان است و شما در این بازی باید بتوانید در یک زمان مشخص به گوسفندان رسیدگی کنید و آن‌ها را شاد نگه دارید.»

سلام‌زاده درباره‌ی گروه سنی توضیح می‌دهد که این دو بازی برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله طراحی شده است.

او درباره‌ی روند بازی‌سازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌گوید: «از آغاز کار کانون در عرصه‌ی بازی‌های رایانه‌ای تا به‌حال، ۴۶ بازی ساخته شده است. روند بازی‌‌سازی طی این‌سال‌ها مثل دیگر تولیدات کانون بیش‌تر به محتوا توجه داشته است و این‌‌که چه مواد فرهنگی‌ای به کودکان و نوجوانان ارائه دهد.»

او می‌گوید: «کانون از سال ۷۵ شروع به تولید محصولات رایانه‌ای کرده است که اولین کارهای کانون «سفر منظومه‌ی شمسی» بوده که کار منحصر به فردی به‌شمار می‌آمد.»

کد خبر 249872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز