در روزهای دهه‌ی فجر بودیم و برنامه‌های مختلفی برگزار شد. می‌خواهی بدانی در گوشه و کنار شهر چه‌ خبر بود؟

جشنی با ۳۵ شمع روشن

کانون، میزبان جشن انقلاب

۳۵ سال پیش، عکاسان، وقایع انقلاب را برای همیشه زنده نگه داشتند. اگر دوست داشتی تعدادی از این عکس‌ها را ببینی، می‏‏توانستی به مرکز آفرینش‌های فرهنگی ‌و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب، سری بزنی! در این مرکز، عکس‌های کاوه گلستان و عبدالحسین پرتوی از روزهای انقلاب، تصویرهایی از روزنامه‌های روزهای انقلاب و دیوار‌نوشته‌های حاوی شعارهایی که مردم ایران علیه رژیم ستم‌شاهی سرمی‌دادند، به‌نمایش درآمده بود.

به گفته‌ی محسن فضلی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان تهران، همه‌روزه صبح و بعد از ظهر، در هرنوبت بیش از یک‌هزار دانش‌آموز از برنامه‌های فجر شادیِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مرکز استفاده می‌کردند.

برپایی نمایشگاهی از کتاب‌هایی که انتشارات کانون در ۳۵ سال گذشته منتشر کرده، نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های کانون با موضوع انقلاب در موزه‌ی کودک، تشکیل کارگاه‌های هنریِ نقاشی، نقاشی دیواری، سفال‌گری و تکه‌چسبانی (کلاژ) و هم‌چنین نمایش فیلم و اجرای تئاتر از جمله برنامه‌های این مرکز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب است.

 

برترین‌های جشنواره‌ی پرچم

با آغاز دهه‌ی فجر آثار برگزیده‌ی جشنواره‌ی پرچم در خانه‌ی فرهنگ نور و  فرهنگ‌سرای انقلاب به نمایش در آمد.

مهدی فروتن، رئیس فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در این‌باره می‌گوید: «با توجه به همکاری‌های صورت گرفته با فرهنگ‌سرای فردوس، عکس‌های منتخب از آثار برگزیده‌ی جشنواره‌ی پرچم، به‌علاوه‌ی پوستر و... در قالب مجموعه‌ی نمایشگاهی «سه رنگ سربلندی» ارائه شد. این مجموعه آثار هنری علاوه بر فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی و هنری دیگر نیز از ۱۴ تا ۲۱ بهمن نمایش داده شد.»

او می‌گوید: «باشگاه زندگی فرهنگ‌سرا ویژه‌‌برنامه‌ی «تهران تا بهار» را در قالب گردشگری و بازدید از چند نقطه‌ی شهر تهران برای این‌روزها در نظر گرفته بود.»

کد خبر 248220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز