ترجمه‌ی عباس تربن: بعد از یک دوره‌ی سخت و فشرده مثل درس‌خواندن برای امتحان، لازم است که مدتی را به بازسازی خود و رسیدن به آرامش اختصاص دهیم. در این‌جا به شما روش‌هایی برای بازیابی انرژی از دست رفته پیشنهاد می‌دهیم.

خاموشش کن

اولین قدم برای داشتن یک استراحت موفق، قطع همه‌ی کانال‌های ارتباطی‌ای است که می‌تواند آرامشت را برهم بزند. موبایل را خاموش کن و برای مدتی، سراغ ای‌میل و شبکه‌های اجتماعی نرو.

 

هیچ‌کاری نکن

۲۰ تا ۳۰ دقیقه در روز هیچ‌کاری نکن. این‌زمان را به یک هدف خاص اختصاص بده: تلاش برای رسیدن به آرامش. وقتی این‌کار را انجام بدهی و به‌مرور زمان فایده‌هایش را ببینی، آن‌وقت به ارزش این‌کار به‌ظاهر ساده بیش‌تر پی می‌بری.

 

خوب بخور

غذاهای مقوی بخور و مطمئن باش به‌اندازه‌ی کافی آب می‌نوشی. لطفاً از زیاده‌روی در خوردن غذاهای بی‌خاصیت و پرچربی هم خودداری کن. سبزیجات، میوه‌ها و آب‌میوه‌های طبیعی را هم فراموش نکن که بعد از یک دوره‌ی سخت می‌توانند بهترین منبع انرژی برای بدنت باشند.

 

آهنگی برای آرامش

به چند قطعه‌ی آرام موسیقی گوش کن که به ذهن و جسمت آرامش می‌بخشد. موسیقی از راه گوش جذب می‌شود، بنابراین مستقیم بر مغز تأثیر می‌گذارد.

 

دنبال بوهای خوب باش

عطر و بوی خوب می‌تواند حال و هوای آدم را از این‌رو به آن‌رو کند.  در ضمن می‌توانی از لیمو، اسطوخودوس و بابونه یا شمع‌های معطر برای معطرکردن فضای اتاق استفاده کنی.

 

در کنار گل و بلبل

در فضای خشک دنیای امروز، طبیعت می‌تواند آدم را حسابی سرِ‌ذوق بیاورد. سعی کن وقت بیش‌تری را در کنار گیاهان سبز و در هوای تازه بگذرانی. گل‌های رنگ‌رنگ، گیاهان سبز و دیگر جلوه‌های شگفت‌انگیز طبیعت می‌تواند به تو آرامش بدهد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۰

کد خبر 247190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز