جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی در مدرسه و بیرون آن و همچنین در ایران و خارج از کشور تحت پوشش بیمه خواهند بود.

قرارداد بیمه حوادث و درمان دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری بین وزارت آموزش ‌و پرورش و شرکت بیمه طرف قرار داد، به‌صورت 24ساعته از اول مهر 92تا 31شهریور 93معتبر است. دانش‌آموزان در این مدت تحت پوشش بیمه حوادث و درمان، بیمه مسئولیت و بیمه اردوی راهیان نور (بازدید از مناطق جنگ تحمیلی) قرار دارند و درصورت وقوع هرگونه حادثه می‌توانند از مزایای این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در این‌باره توضیح داد: پوشش بیمه مسئولیت در اردوی راهیان نور شامل کلیه دانش‌آموزان در سال تحصیلی 93-1392 به همراه مربیان و سایر عوامل اجرایی می‌شود. وحید کیارشی به ایسنا گفت: مقایسه تعهدات قرارداد بیمه در سال 92با سال گذشته نشان می‌دهد پرداخت غرامت ناشی از حادثه در شبانه روز در طول مدت قرارداد 40درصد، پرداخت غرامت نقص عضو دائم بر اثر حوادث 100درصد، پرداخت هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از حوادث 150درصد، هزینه اعمال جراحی ناشی از بیماری به شرط بستری 100درصد و هزینه خرید و پیوند کلیه 88درصد افزایش یافته است.

کیارشی در حالی چنین گفت که تعهدات قرارداد در بخش حوادث و درمان شامل جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در شبانه‌روز و در طول مدت قرارداد تا مبلغ 25میلیون ریال، جبران غرامت نقص عضو (دائم، کلی، جزئی) ناشی از حادثه در شبانه‌روز و در طول مدت قرارداد تا مبلغ 50میلیون ریال، جبران هزینه درمانی سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه تا مبلغ 7میلیون و 500هزار ریال، جبران هزینه‌های اعمال جراحی ناشی از بیماری به شرط بستری در بیمارستان تا مبلغ 5میلیون ریال و هزینه خرید و پیوند کلیه تا مبلغ 15میلیون ریال است. به گفته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، مازاد بر این مبالغ هزینه‌های درمانی دانش‌آموزان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و پرهزینه تا سقف 7میلیون و 500هزار ریال از سوی ادارات کل آموزش و پرورش قابل پرداخت است.

بخش مهمی که در قرارداد بیمه سال‌جاری بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت طرف بیمه وجود دارد، تعهدات قرارداد بیمه دانش‌آموزان در بخش مسئولیت مدنی است. پوشش بیمه مسئولیت مدنی بیمه‌گذار در مقابل خسارت‌های جانی وارد به دانش‌آموزان در داخل مدرسه و خارج از آن شامل اردوهای درون‌شهری، برون‌شهری، راهیان نور، کارگاه‌های آموزشی که به موجب رأی مراجع قضایی بیمه‌گذار مسئول جبران آن شناخته شود، بیمه‌گر تا حدود تعهدات این قرارداد نسبت به جبران خسارت اقدام کند. براساس این قرارداد بیمه‌ای سقف پرداخت غرامت فوت و نقص عضو بر اثر حادثه در ماه‌های عادی تا حد دیه کامل، پرداخت غرامت فوت و نقص عضو بر اثر حادثه در ماه‌های حرام تا حد دیه کامل و پرداخت هزینه‌های پزشکی بر اثر حادثه مشمول بیمه تا سقف 100میلیون ریال از تعهدات بیمه اردوهای راهیان نور، اردوهای برون شهری، درون‌شهری و داخل مدرسه است.

کد خبر 246933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز