همشهری آنلاین: کتابخانه عمومی علامه سید جعفر شهیدی در سال ۱۳۷۴ در محل منزل شخصی دکتر شهیدی راه‌اندازی شد و مدیریت آن بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، در کتابخانه عمومی علامه سید جعفر شهیدی، 28 هزار جلد کتاب در دسترس است که علاوه بر کتاب‌های اهدایی دکتر شهیدی، کتاب‌های مرجع و عمومی چاپی فارسی و عربی در کلیه موضوعات و یک بخش تخصصی کتاب کودک و نوجوان نیز در آن وجود دارد که این بخش تخصصی از سال 1390 راه‌اندازی شده است.

همچنین حدود 60 عنوان نشریه ادواری مورد اشتراک که نیمی از آن فارسی و بقیه خارجی است از دیگر امکانات این کتابخانه است.

کتاب‌های تاریخی دکتر شهیدی اعم از 15 عنوان کتاب نظیر تاریخ تحلیلی اسلام، شرح مثنوی، زندگانی علی بن الحسین (ع)، زندگانی فاطمه زهرا (س)، از دیروز تا امروز (مجموعه مقاله‌ها و سفرنامه‌ها)، علی بلسان علی (ع)، شیر زن کربلا، نهج‌البلاغه، شرح لغات و مشکلات دیوان انوری، مهدویت در اسلام، چراغ روشن و دنیای تاریک و ... در این کتابخانه قابل دسترسی است.

مرحوم سید جعفر شهید در زمان حیات خود به طور سالانه از این کتابخانه بازدید داشته و در جمع اعضای کتابخانه حاضر می‌شده است.

کتابخانه علامه سید جعفر شهیدی چندین سال است زیر نظر شبکه کتابخانه‌های عمومی شهر تهران قرار گرفته است. همچنین فرهنگسرای گلستان که در شرق تهران واقع شده، مسئولیت رسیدگی به امور و حمایت از این کتابخانه را دارد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵