گروه بورس: هواداران باشگاه پرسپولیس از امروز که پنجاهمین سالگرد تاسیس این باشگاه است می‌توانند در پذیره‌نویسی صندوق نیکوکاری این باشگاه شرکت کنند. این نخستین نقطه ارتباط باشگاه‌های ورزشی و بورس است.

به گزارش همشهری، قرار است پذیره‌نویسی صندوق پرسپولیس(شنبه 14دی‌ماه) از طریق 270شعبه بانک رسالت، شعب کارگزاری سهم آشنا و همچنین به‌صورت اینترنتی آغاز شود. پذیره‌نویسی این صندوق با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری سهم‌آشنا دراین باره به همشهری گفت: این صندوق نخستین صندوق تأمین مالی ورزشی در ایران است و همه هواداران باشگاه پرسپولیس و سایر علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت اینترنتی از طریق سایت این صندوق و همچنین از طریق شعب بانک رسالت و کارگزاری سهم آشنا واحد‌های این صندوق را خریداری کنند.

شهریار شهمیری افزود: شاید ابزار‌های موجود در بازار سرمایه بیش از همه به‌کار باشگاه‌های ورزشی بیاید چون باشگاه‌های ورزشی در ایران به‌دلیل ساختار دولتی عموما زیانده هستند و سرمایه کافی برای اجرای طرح‌های توسعه ندارند. ابزار‌های موجود در بازار سرمایه می‌تواند منابع مالی این باشگاه‌ها را برای اجرای طرح‌های توسعه‌شان تأمین کند. صندوق‌های نیکو کاری با توجه به پتانسیل موجود نزد طرفداران باشگاه‌های ورزشی می‌توانند در جذب منابع مالی برای اهداف باشگاه موفق باشند. شهمیری ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، منافع حاصل از پذیره نویسی صندوق پرسپولیس برای تقویت تیم‌های پایه، تکمیل و تجهیز آکادمی فوتبال پرسپولیس و امور پیشکسوتان تخصیص می‌یابد.

اما پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان در پذیره‌نویسی صندوق نیکوکاری پرسپولیس شرکت کرد؟ در پاسخ باید گفت: سرمایه‌گذاری‌ در این صندوق به 3شکل انجام می‌شود. اول اینکه، سرمایه‌گذاران در زمان خرید واحدهای صندوق، اصل سرمایه و سود آن را در اختیار باشگاه قرار دهند. دوم اینکه، اصل پول را در اختیار صندوق قرار داده و سود آن را به باشگاه اختصاص دهند و در روش سوم؛ سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید واحدها، ضمن دریافت اصل و بخشی از سود، مازاد آن را به باشگاه اختصاص دهند.

بررسی سوابق نشان می‌دهد؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیکوکاری از سال 90به‌عنوان ابزار مالی جدید برای اهداف خیرخواهانه طراحی شده‌اند، مدیر صندوق نیکوکاری ورزشی پرسپولیس دربیان تفاوت ساختار این صندوق‌ها با سایر صندوق‌های فعال در بازار سرمایه تأکید کرد: در این صندوق‌ها یک رکن جدید به‌عنوان مدیر اجرایی اضافه شده است. شهمیری توضیح داد: صندوق‌های نیکوکاری ابزار متنوعی برای تأمین مالی دارند که تاکنون در ایران مهجور مانده بود.

او پیش‌بینی کرد: این صندوق سالانه به‌طور متوسط 20درصد سود به‌دست آورد.طبق اعلام سازمان بورس، ارکان صندوق پرسپولیس، شامل؛ کارگزاری سهم آشنا(مدیر و مؤسس صندوق)، باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس(مدیر اجرا)، بانک قرض‌الحسنه رسالت(مدیر ثبت)، بانک ایران زمین (ضامن نقدشوندگی)، حسابرسی متین خردمند (حسابرس) و مشاور سرمایه‌گذاری نیکی‌گستر(متولی صندوق) است. بر این اساس صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق شعبه‌های بانک رسالت در سراسر کشور و دفاتر کارگزاری سهم آشنا انجام خواهد شد.

کد خبر 244484
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز