محیط زیست> آیدا ابوترابی: فقط زندگی در ایستگاه فضایی و بین زمین و آسمان که هیجان‏‌انگیز نیست! گاهی باید به زیر آب رفت و از راز و رمزهای این دنیای شگفت‏‌انگیز هم سر درآورد! «فابین کوستو»، نوه‏‌ی «کاپیتان ژاک کوستو»، دانشمند معروف فرانسوی است.

یک‌ماه زندگی در آکواریس

کسی که بیش‌تر عمرش را صرف تحقیق در دنیای زیر آب کرد.حالا نوه‏‌ی این مرد، راه پدربزرگش را ادامه می‏‌دهد و به تحقیق درباره‏‏‌ی آب‏‌ها و اقیانوس‏‌ها می‏‌پردازد.

فابین کوستو در حال برنامه‏‌ریزی برای یک‌ سفر یک‌ماهه به زیر آب است. او می‏‌خواهد به همراه گروهش یک‌ ماه کامل در زیر آب زندگی کند تا از چگونگی و اثر این نوع زندگی بر انسان باخبر شود. البته این گروه در مدت مذکور گونه‏‌های مختلف آبزیان را هم بررسی می‌کنند.

او برای انجام مأموریتش در کف اقیانوس، باید به آزمایشگاه ۸۱تنی «آکواریس» در اعماق زیر آب برود. جایی در فلوریدا که پر از صخره‏‌های مرجانی است. تا به حال بیش‌ترین زمانی که غواصان توانسته‏‌اند در این مکان صرف کنند، ۱۴روز بوده است. برای همین است که این گروه تحقیقاتی، قصد دارند رکورد زندگی در آکواریس را بشکنند. جالب است بدانید که گاهی فضانوردان هم برای تجربه‏‌ی زندگی در فضا در این آزمایشگاه زیردریایی زندگی می‏‌کنند.

درآوردن نقشه‏‌ی کف دریا و بررسی تغییرات آب‌و‌هوایی در مرجان‏‌ها و اسفنج‏‌ها، از فعالیت‏‌هایی است که در این یک‌ماه انجام خواهد شد.

کد خبر 241872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز