مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ضمن ابراز امیدواری برای تأیید ثبت ملی گذر فرهنگی - تاریخی لاله‌زار، گفت: خیابان لاله‌زار به عنوان یکی از بافت‌های تاریخی و هویتی شهر تهران می‌تواند به یکی از مسیرهای گردشگری در پایتخت تبدیل شود.

لاله زار

به گزارش فارس، مسعود نصرتی افزود:  مرمت بناهای تاریخی خیابان لاله‌زار و تغییر کاربری‌ آنها به اماکن فرهنگی و تفریحی می‌تواند میل به پیاده روی در این خیابان را افزایش دهد.

وی  ادامه داد: در خصوص حفظ هویت این گذر تاریخی ،آثار واجد ارزش نظیر خانه مهدوی ثبت ملی شده اند،  همچنین ضوابطی که مشاور محور تاریخی تدوین کرده بود مورد استفاده و تاکید این اداره کل قرار گرفته است و از تخریب آثار فرهنگی با ارزشی همانند  سینما کریستال ،هتل لاله و باقی مانده گراند هتل علی‌رغم مخالفت مالکان جلوگیری به عمل آمد.

نصرتی تصریح کرد: ضمن شناسایی کلیه آثار واجد ارزش  و اجرای ضوابط ساخت و ساز در حریم خانه های ثبتی ،ساخت یک پاساژ در حریم خانه اتحادیه متوقف و از هرگونه ساخت ساز غیر مجاز  در حریم آن ممانعت به عمل آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ضمن ابراز امیدواری برای ثبت این گذر تاریخی در فهرست آثار ملی یادآور شد: همچنانکه شورای  اسلامی شهر تهران در سالهای گذشته ثبت خیابان ولی عصر(عج) را با اعتبار مورد نیاز مطالعه و تهیه اسناد مربوط را تصویب کرد و در شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به تایید رساند ،انتظار داریم چنین اتفاق ارزشمندی نیز از سوی شورای اسلامی تهران دوباره در خصوص این محور فرهنگی - تاریخی که از اولویت های اول بافت تاریخی تهران است صورت پذیرد.

کد خبر 239092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز