شهردار تهران در مراسم معارفه شهردار جدید منطقه ۴ توجه به تحولات فرهنگی و اجتماعی را سیاست اصلی شهرداری تهران در دوره فعلی مدیریت شهری دانست.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم اظهار داشت: باید تحولی را درون سازمان ایجاد کنیم و آرامشی را که انتظار داریم در حوزه‌های فرهنگی و انسانی پیاده کنیم.قالیباف با اشاره به اینکه مهم‌ترین تفاوت مدیریت جهادی و غیرجهادی تفسیر 2 کلمه بیا و برو است، تأکید کرد: هنگامی که در فرهنگ جهادی می‌گویم بیا یعنی خودمان پیشتاز همه کارها هستیم. نمی‌گویم برو تا از دیگران توقع کار داشته باشیم. با اتخاذ چنین رویکردی خود من باید پیشتاز این کار باشم و بقیه را دعوت کنم که در این مسیر بیایند. ما به این می‌گوییم مدیریت جهادی که ریشه در فرهنگ و مدیریت دینی ما دارد.

به گفته شهردار تهران منطقه 4بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد؛ ضمن اینکه در توزیع امکانات نیز نابرابری‌هایی در اینجا به چشم می‌خورد، به‌نحوی که در منطقه 4از برج سفید تا خاک سفید را در کنار هم داریم به این معنی که هم فرصت‌های بزرگ توسعه را در منطقه داریم و هم با آسیب‌ها و فقر جدی روبه‌رو هستیم، لذا باید اقدامات خود را با همان رویکرد و با تلاش، ارزشمداری، هوشمندی و چابک بودن به پیش ببریم؛ به‌طوری که منطقه 4بایدبتواند در این مسیر الگو باشد.

محمدباقر قالیباف در ادامه یادآور شد: مردم باید احساس کنند سازمان و نهادی وجود دارد که وقتی به آن رجوع می‌کنند احساس نگرانی و اضطراب ندارند. امیدوارم بتوانیم عدالت را در حد بضاعت و توان خود اجرایی کنیم و الگوی مدیریتی از نظام اسلامی را به نمایش بگذاریم، چرا‌که در این زمینه با ضعف‌هایی جدی روبه‌رو هستیم.

شهردار تهران افزود: با وجود تمامی کارهای خوبی که در گذشته در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی انجام شده درون سازمان آنطور که باید تحول ایجاد می‌کردیم، اتفاق نیفتاده است. اگر 3 مقوله شهر، شهروند و شهرداری را مدنظر قرار دهیم در بخش‌های شهر و شهروند 2 گام جلوتر و در حوزه شهرداری یک گام عقب هستیم. باید این گام عقب مانده را آنچنان محکم برداریم که یک گام به پیش بیفتیم و بتوانیم 2 حوزه دیگر را نیز به‌دنبال خود بکشانیم. شهرداری‌ای مناسب و خوب است که بتواند شهر را در ابعاد کالبدی، فرهنگی واجتماعی متحول کند.

این سیاست قطعی ما در این دوره مدیریت شهری است که باید بدان توجه داشته باشیم. وی افزود: در این رویکرد شخصا در صف اول این حرکت حضور دارم و به‌صورت مستقیم بر موارد نظارت خواهم کرد. علیرضا جاوید که اینک شهردار منطقه 4 شده است پیش از این سابقه شهرداری مناطق 17، یک و 4 را هم داشته است. البته وی از اواخر سال 90 معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران بود.

کد خبر 237333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز