همشهری آنلاین: علامه محمدتقی جعفری، داستانی از استجابت دعای پیامبر (ص) در حق علامه مغنیه در یکی از دیدارهایش با وی نقل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با نقل داستانی از علامه محمدتقی جعفری درباره یاری و نصرت پیامبر (ص) و ائمه (ع) از پیروان واقعی خود خاطرنشان کرد: روزی علامه محمدتقی جعفری از علمای مشهور و برجسته ایران به دیدار علامه محمدجواد مغنیه از علمای مشهور و برجسته لبنان می‌رود.

وی ادامه داد: در یک روز تعطیل مرحوم مغنیه به علامه جعفری می‌گوید اینجا رودخانه‌ای است برویم برای هواخوری، وقتی سوار ماشین می‌شوند می‌بینند علامه مغنیه دو کیسه زباله پر از کاغذ و نامه در صندوق عقب ماشین می‌گذارد و وقتی نزدیک رودخانه می‌رسند آنها را داخل آب می‌ریزند. علامه جعفری سوال می‌کنند که اینها چیست در آب می‌ریزید، علامه مغنیه می‌گوید نامه‌هایی است که در هفته‌های گذشته به دست من رسیده است. سوال می‌کند آیا جواب آنها را داده‌اید که در آب می‌ریزید؟ علامه مغنیه جواب می‌دهد خیر، سپس علامه جعفری می‌گوید این خلاف مشی اسلامی من و شماست، بهتر نیست که نامه‌ها را بخوانید جواب آنها را بدهید و بعد دور بریزید؟

وی افزود: علامه مغنیه از مرحوم علامه جعفری می‌خواهد تا چند تا از آن نامه‌ها را بخواند، علامه جعفری می‌گوید دست در آن کیسه‌ کردم و تعدادی از نامه‌ها را به صورت تصادفی بیرون کشیدم. اولی را که خواندم دیدم طرف هر چه فحش و ناسزا بوده نثار علامه مغنیه کرده است، آن را در آب انداختم. نامه دوم را باز کردم دیدم ایشان را تهدید به مرگ، دزدیدن بچه و سوزاندن خانه‌اش کرده‌اند. نامه سوم را که باز کردم دیدم نویسنده نامه هر چه باید برای آبا و اجداد خودش می‌گفته نثار علامه مغنیه کرده است. تعجب کردم گفتم آقای مغنیه با این همه تهدید و فشار چطور اینجا «لبنان» برای ولایت امیر مومنان علی (ع) و معارف اهل بیت (ع) تلاش می‌کنید و قدم و قلم می‌زنید.

فوادیان بیان کرد: علامه مغنیه در جواب ایشان می‌فرماید اگر راستش را بخواهید در غدیر خم پیامبر (ص) مرا دعا کرد، می‌گوید چگونه ممکن است شما که در آن زمان نبودید. جواب می‌دهد وقتی پیامبر فرمودند: "من کنت مولاه فهذا علی مولاه" در ادامه فرمودند « اللهم انصر من نصره و اخذل من خذله» یعنی خدایا هر که علی را یاری می‌کند و نصرت می‌دهد تو یار و یاورش باش پس نتیجه می‌گیریم دعای پیامبر (ص) در حق کسانی که او و خاندانش را یاری می‌کنند قطعا مستجاب است.

کد خبر 236917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز